هتک حرمت دو جوان به قرآن کریم در کانادا

دو جوان کانادایی به کسانی که برای تبلیغات در خیابان های ادمونتون کانادا قرآن کریم پخش می کردند، اهانت کرده و حرمت قرآن را شکستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از کندا 24، سعید عمر، مسئول تبلیغات اسلامی آلبرتا وابسته به شورای ملی مسلمانان کانادا گفت:  آصف و دوستش برای آگاهی دادن درباره اسلام فعالیت می کنند و به همین منظور، نسخه هایی از قرآن کریم را در شهرهای مختلف این کشور پخش کردند و طبق روال به خیابانی در ادمونتون رفتند و نسخه ای از قرآن کریم را در اختیار جوانانی در این منطقه قرار دادند و آنها نیز به قرآن کریم اهانت کردند و بر روی آن مشروبات الکلی ریختند.

 

وی افزود: پس از این اقدام اهانت آمیز با خود فکر کردم که اگر این اتفاق برای من می افتاد، دیگر به صورت علنی تبلیغ نمی کردم  و از اینکه بخواهد اتفاق مشابهی بیفتند، نگران هستم.

 

سعید عمر گفت: اینگونه نباید باشد و مردم باید با هر دینی که هستند بتوانند نظرات و عقاید خود را اعلام کنند و باید برای جلوگیری از این اهانت ها، کاری کرد.

 

آصف نیز این اقدام اهانت آمیز ابراز انزجار کرد و گفت: شاید اختلاف نظر میان ما وجود داشته باشد، ولی باید به یکدیگر و ادیان هم احترام بگذاریم و قرآن کریم در قلب ما جای دارد و هیچ کس نمی تواند این عشق را از ما بگیرد.

 

اداره پلیس ادمونتون اعلام کرد که پس از اطلاع از این حادثه، تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده اند.

 

در همین راستا، اداره آمار کانادا در این باره اعلام کرد: اقدامات تنفر آمیز ضد اسلامی که به پلیس ابلاغ شده است از سال 2020 تا 2021 میلادی، 72 درصد افزایش داشته است.

کد خبر 1267904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha