مرمت ۶  هزار کتاب و نسخه خطی در کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی

مهندس «حسنعلی جعفریان» از در اولویت مرمت بودن ۲ هزار کتاب و نسخه خطی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در چند سال اخیر ۶ هزار کتاب و نسخه خطی مرمت شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، یکی از فعالیت های مهم در کتابخانه های بزرگ‌ دنیا مرمت نسخه های خطی است و کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی نیز از جمله این کتابخانه هاست، هر سال همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب  در غرفه این کتابخانه کارگاه مرمت  نسخ خطی برگزار می شود؛ امسال نیز همزمان با برپایی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز این کارگاه برای علاقمندان مرمت کتاب و نسخه های خطی برپا شده است.

 

مهندس «حسنعلی جعفریان»، رییس بخش مرمت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی درباره تعداد نسخه های خطی مرمت شده در این کتابخانه به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: ما در کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی 2 هزار کتاب و نسخه خطی در اولویت اول مرمت داشتیم که در یک مرحله  600 نسخه مرمت شد و سال گذشته  480 نسخه و مابقی را هم امسال ترمیم خواهیم کرد.

 

 

رییس بخش مرمت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در چند سال اخیر در بخش مرمت کتابخانه 6 و 7 هزار کتاب و نسخه خطی را مرمت کردیم. از جمله کتاب هایی که در این زمان مرمت شد می توان به «سفینه تبریز» و دو سه جلد از سعدی  اشاره کرد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: همکاران ما در بخش مرمت علاوه بر کتابخانه مجلس در چند سازمان  و نهاد کشور نیز کار مرمت کتاب و نسخه خطی انجام می دهند به عنوان مثال در سازمان حج و زیارت قرآن های خطی را مرمت می کنند. در تیم مرمت 16 نفر مشغول به فعالیت هستند که همگی دارای مدرک فوق الیسانس و دکترای مرمت و متخصص در این حرفه می باشند.

 

 

کد خبر 1267913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha