تقدیر استاندار کرمانشاه از دانشمند برجسته جهان اسلام

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه از پروفسور «مجتبی شمسی‌پور» دانشمند برجسته جهان اسلام تقدیر کرد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ در این دیدار و تجلیل که در دفتر استاندار کرمانشاه برگزار شد، علی شعبانی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، علی شمسی پور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزیر علوم، مدیرکل حوزه استاندار، مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری حضور داشتند.

 

براساس این گزارش، پروفسور «مجتبی شمسی‌پور» در سال ۱۳۲۸ در کرمانشاه متولد شد. وی تحصیلات خود را تا پایان دیپلم در کرمانشاه به پایان برد و در سال ۱۳۵۲ موفق به دریافت لیسانس شیمی از دانشگاه صنعتی شریف شد.

 

همچنین پروفسور شمسی پور گرایش شیمی تجزیه را ادامه داد و در سال ۱۳۵۴ موفق به اخذ فوق لیسانس در دانشگاه صنعتی شریف شد. سپس برای دریافت دکترای شیمی تجزیه به آمریکا عزیمت کرد و در سال ۱۳۵۸ موفق به دریافت دکترا از دانشگاه ایالتی میشیگان گردید.

گفتنی است، برنده جایزه کتاب سال در ۱۳۶۸، برنده جایزه فستیوال ملی خوارزمی در سال ۱۳۷۰ در علوم محض، استاد نمونه کشوری در سال ۱۳۷۳، شیمی دان برگزیده انجمن شیمی ایران در سال ۱۳۷۴، برنده جایزه کامستک در سال ۱۳۷۴، محقق برگزیده و خاص وزارت علوم در سال ۱۳۷۹، برنده جایزه شیمی همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۱، دریافت نشان لیاقت در پژوهش از رئیس‌جمهور در سال ۱۳۸۱، کسب جایزه آیسسکو در سال ۱۳۸۴ و استاد ممتاز دانشگاه رازی، برگزیده جایزه علمی علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان (۱۳۹۰) و برنده جایزه بنیاد البرز در سال ۱۳۹۳ به عنوان دانشمند برتر نمونه‌هایی از موفقیت‌های استاد برجسته پروفسور شمسی پور است.

کد خبر 1267926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha