لزوم چاره اندیشی برای حاشیه نشینی عشایر مازندران|ساماندهی گلزار شهدای عشایر ضرورت دارد

اکبری با بیان اینکه مشکلات اجتماعی موجب حاشیه نشینی عشایر شده است، خواستار چاره اندیشی و تدبیر اساسی برای حاشیه نشینی این قشر که نقش مهمی در تولید دارند، شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سرهنگ روح الله اکبری-مسئول بسیج عشایری سپاه کربلا - امروز(۳۰اردیبهشت) در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، اظهار کرد: امام راحل فرمودند عشایر ذخایر انقلاب و کشورند مردم نباید فراموش کنند که ما مجموعه های باارزش عشایری را داریم.

 

وی افزود: بسیج عشایری تمام تلاشش پوشش مهجوریت جامعه عشایر بود، عشایر بیشتر به‌دنبال هویت بخشی هستند.

 

اکبری خاطرنشان کرد: بسیج عشایری در تمایل با مجموعه های دولتی در بخش‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهد، در بحث محرومیت زدایی و سازندگی مشکلات زیادی داریم‌.

 

مسئول بسیج عشایر مازندران گفت: عشایر نگاه کمک از دستگاه‌های دولتی دارند افرادی پاک و بی آلایش و قانع هستند، در بحث اردوهای جهادی پنج گروه جهادی فعال داریم که فعال هستند.

 

وی یادآور شد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه بسیج عشایر از کمک به دیگران دریغ نکردند، در حوزه امنیتی بحث امنیت کوچ، ییلاق و قشلاق، تسهیل رفتن به مناطق بالادست، گشت‌های محله‌محور و غیره، انجام شد.

 

اکبری گفت: ما بیش از ۱۴۶ شهید عشایر در ساری، بابل و نوشهر شناسایی کردیم، یکی از موضوعات قابل توجه این است که بحث ساماندهی قبور شهدا توسط بنیاد شهید انجام میشود اما قبور شهدای بالادست نیاز به توجه بهتری دارد.

 

وی تاکید کرد: با تعامل با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا توزیع نهاده های دامی به عشایر در حال انجام است، یک سری مشکلات وجود دارد که شامل مواجهه با سیل خوش‌نشین‌ها است، حال باید دید دستگاه‌های متولی چرا مجوزها را برای عشایر صادر نمی‌کنند تا فرزندانشان صاحب خانه شوند.

 

مسئول بسیج عشایر مازندران ادامه داد: در عرصه امنیتی، طرح خروج دام از جنگل در گذشته مطرح شد با فاصله آنها شاهد قاچاق چوب و غارت جنگل هستیم، مشکلات اجتماعی موجب حاشیه نشینی عشایر شده است.

 

اکبری در پایان عنوان کرد: در بحث سازندگی بازار فروش برای محصولات عشایر آنطور که باید وجود ندارد، تولید دارند اما از بازار خبری نیست.

کد خبر 1267984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha