چهار هزار و ۴۰۰ مازندرانی به سرزمین وحی مشرف می شوند|سوم خرداد آغاز اعزام حجاج

اسمعیلی با بیان اینکه حجاج مازندرانی در قالب ۱۹پرواز به این سفر معنوی اعزام خواهند شد،‌گفت:چهار هزار و ۴۰۰ مازندرانی از سوم تا هشتم خرداد ماه به سرزمین وحی مشرف می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، عباس اسمعیلی چپی-مدیرکل حج و زیارت مازندران- امروز(۳۱اردیبهشت) در نشست کارگزاران حج استان با سید محمودحسینی پور-استاندار مازندران در سالن شماره یک استانداری با اشاره به آخرین جزییات از نحوه اعزام زائران به حج تمتع ۱۴۰۲، از افزایش ظرفیت کاروان‌ها خبر داد و اظهار کرد: ظرفیت کاروان‌ها از ۲۹ به ۳۰ کاروان رسیده است.

 

وی با اشاره به اعزام چهار هزار و ۴۰۰نفر مازندرانی به حج تمتع، عنوان کرد: پروازها از سوم خرداد ماه جاری آغاز و تا هشتم خرداد ادامه دارد، هزینه تمام شده این سفر نیز بین ۱۱۷ تا ۱۴۱ میلیون تومان برآورد شده است.

 

اسمعیلی با بیان اینکه مازندرانی ها مدینه اول(مدینه قبل) خواهند بود، یادآورشد: استان های مازندران و یزد در امر اعزام حجاج به سرزمین وحی از استان های پیشتاز خواهند بود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر معاینات زوار انجام شده است، خاطرنشان کرد: اولویت‌های ثبت نامی حج تمتع برای تکمیل ظرفیت‌های خالی تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ فراخوان شدند و ۵۰ ظرفیت خالی تکمیل شد.

 

مدیرکل حج و زیارت مازندران بیان کرد: ضریب سنی در حج امسال بالاست چرا که اکثرا جامانده های سال ۱۳۹۹ هستند، یعنی میانگین سنی زائران پرخطر ۶۵ سال به بالا و افراد دارای بیماری‌های زمینه ای بیش از ۶۰ درصد در کاروانهاست که سازمان در این رابطه تدابیر لازم را با همکاری مرکر پزشکی حج اتخاذ و برنامه‌ریزی کرده است.

 

اسمعیلی از افزایش ۳۰۰ درصدی تعداد زائران حج تمتمع امسال در مازندران به عنوان ویژگی این سفر یاد کرد و افزود:‌ پارسال یک هزا رو ۵۰۰ نفر از مازندران به این سفر رفتند و امسال با این رشد تعداد بیشتری به عربستان اعزام می شوند.

 

وی با بیان اینکه حجاج مازندرانی در قالب ۱۹پرواز به این سفر معنوی اعزام خواهند شد،‌گفت: حج تمتع امسال از نظر تعداد بالای جمعیت سالمند شرایط ویژه و خاصی دارد که برای این منظور در ۱۰ جلسه آموزشی پیش از اعزام کاروان ها توصیه های موکد برای رعایت پروتکل های بهداشتی در حین سفر و همچنین مکان هایی که برای انجام مناسک حضور دارند ارائه شد.

 

اسمعیلی با بیان اینکه تمامی وجوهات برای قربانی در حج نیز از سوی حجاج مازندرانی واریز شد، افزود: انتقال ارز برای انجام درست و به موقع این قربانی ها و دریافت به موقع روادید با توجه به تحریم ها به واسطه کشور سوم انجام شد.

 

 

کد خبر 1268137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha