لزوم ترویج زیست عفیفانه توسط دختران در جامعه

توان، بر ضرورت ترویج زیست عفیفانه، تکریم والدین و نصحیت پذیری کودکان از والدین، توجه به عفاف و حجاب در تمام محیط‌های جامعه توسط دختران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، جعفر توان فرماندار سقز در مراسم بزرگداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر که در سالن مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی این شهرستان، برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه دختر در دین مبین اسلام بسیار رفیع است.

 

جعفر توان با اشاره به آیه ۵۸ و ۵۹ سوره نحل، افزود: در دوران جاهلیت، وجود دختر را لکه ننگی در خانواده می‌دانستند که با ظهور اسلام، دختر به عنوان هدیه الهی و جایگاه وی ارزشمند و بر حفظ و شان زنان و دختران در آیات قرآن تاکید شد.

توان با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، بیان داشت: دختران ما باید با الگوگیری و پیروی از چنین بانوانی که سرچشمه علم و تقوا و فضایل اخلاقی بودند و به اسطوره علم و عفاف شهرت داشتند، مسیر تعالی و رشد زندگی خویش را طی کنند.

وی بر ضرورت ترویج زیست عفیفانه، تکریم والدین و نصحیت پذیری کودکان از والدین، توجه به عفاف و حجاب در تمام محیط‌ها به ویژه محیط‌های آموزشی و دانشگاهی، اهمیت علم آموزی دختران و پیشرفت‌های علمی، تذهیب و اخلاق و هوشیاری و بصیرت سیاسی، تاکید کرد.

توان همچنین، با اشاره به اینکه خدمات خوبی در کشورمان انجام شده است، تصریح کرد: برای جبران عقب ماندگی‌ها به جد تلاش خواهیم کرد و انتظار داریم که با جهاد تبیین، خدمات روشنگری و با نقد سازنده، مسیر خدمت، هموارتر شود.

تجلیل از دختران، شعرخوانی و دکلمه خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کد خبر 1268176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha