هم افزایی کانون های مساجد تیران و کرون با موسسات مدنی

تعدادی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد تیران و کرون به منظور تقویت عملکرد و توسعه نشاط و امید با موسسات مدنی هم افزایی و پیمان همکاری مشترک بستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، وجود بیش از 50 کانون فرهنگی و هنری در مساجد تیران و کرون سرمایه مهمی در ایجاد شبکه ای از تشکل های فرهنگی در نقاط مختلف شهرستان بوده که غیرفعال شدن برخی از این مراکز در ارائه خدمت و عدالت فرهنگی تاثیر گذاشته اما از آنجایی که نقش کانون ها مردمی و به دست آحاد جامعه مدیریت می شود، فعال سازی مراکز تعطیل به مشارکت افراد دلسوز نیاز دارد.

بر خلاف کانون های تعطیل و یا غیر فعال، مراکز فعال نقش مهمی در توسعه فرهنگی و هنری و دستیابی به امکانات فراغتی داشته اند و با حمایت های صورت گرفته از این مراکز، باعث شده تا اینکه امکانات ورزشی نیز به برخی از روستاها برسد.

 

همکاری مشترک کانون های فرهنگی و هنری با همدیگر و دیگر تشکل های مردمی و ادارات و نهادها می تواند بر عملکرد و توسعه خدمات آنان بیفزاید که این موضوع توسط برخی کانون ها در مقاطع مختلف رقم خورده است.

هم افزایی کانون های مساجد با تشکل های مردمی و موسسات فرهنگی و هنری می تواند گستره خدمات را افزایش و مخاطبان از تنوع برنامه ها بهره مند شوند.

 

تعامل با تشکل های ورزشی، موسسات هنری، مراکز فرهنگی و آموزشی از جمله فعالیت ها و زمینه ها همکاری مشترک است که این بار در تیران و کرون با جدیت و برنامه مشخص ایجاد شده است.

جشنواره نشاط و امید اوقات فراغت محور تعاملات مشترک

 

همکاری و تعاملات مشترک بین کانون های فرهنگی و هنری و تشکل های مردمی با محوریت جشنواره نشاط و امید عملیاتی خواهد شد.

تعدادی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد تیران و کرون از جمله کانون امام حسن مجتبی، کانون روستای حسن آباد آبریزه به منظور تقویت عملکرد و توسعه نشاط و امید با موسسات مدنی هم افزایی و پیمان همکاری مشترک بستند.

دیگر کانون ها نیز در مقاطع مختلف زمانی به این جریان هدفمند و کارآمد می پیوندند.

 

جشنواره نشاط و امید با همکاری نهادهای مردمی و تشکل های فرهنگی و هنری و حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان پایه گذاری شده که امسال نخستین تجربه این برنامه خواهد بود.

تجلی استعداد شناسی، نشاط افزایی و مشارکت اجتماعی در جشنواره نشاط و امید

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون پیرامون ابعاد جشنواره نشاط و امید و هم افزایی بین نهادهای مردمی گفت: استعداد شناسی، نشاط افزایی و مشارکت اجتماعی مردمی در برگزاری جشنواره نشاط و امید تجلی پیدا می کند.

علی معینی، برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری را مقدمه ای برای توسعه تعاملات مشترک سازمان های مردم نهاد در بخش های مختلف خواند و اذعان داشت: از همه تشکل های مردم نهاد در رشته های مختلف دعوت شده تا در برگزاری این جشنواره همکاری کنند.

وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد جوانان، مراکز ورزشی، سمن های میراث فرهنگی، موسسات فرهنگی و هنری و کانون های مساجد در قالب این جشنواره توان همکاری خود را به نمایش می گذارند.

معینی با بیان اینکه به واسطه کانون های مساجد فعالیت های این جشنواره به روستا و محله های مختلف شهری می رسد، تصریح کرد: کانون های مساجد پیشگام در توسعه فرهنگی هستند که در قالب این همکاری مشترک ظرفیت های دیگر نهادها را نیز برای اوقات فراغت و نشاط عمومی و امید بخشی به نقاط مختلف می رسانند.

 

وی افزود: جوان محوری و توجه به نیازهای نسل جدید در این رویداد مورد توجه قرار گرفته و توزیع برنامه ها مربوط به کل سال است و تنها مربوط به تابستان نیست.

رونمایی از پوستر و نشست تعاملی


پوستر جشنواره نشاط و امید با حضور نمایندگان تشکل های مردم نهاد رونمایی و نقشه راه مشخص شد که در کنار همدیگر برای اعتلای جامعه و امیدآفرینی گام های موثری برداشته خواهد شد.

محوریت برنامه ها بر عهده تشکل های مردم نهاد و حمایت از اقدامات توسط دستگاه های دولتی و بخش خصوصی انحام خواهد شد.

 

 

کد خبر 1268208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha