انجام فعالیت های آموزشی و فرهنگی با هدف توانمند سازی مددجویان

مومنی با اشاره به اهمیت توانمند سازی مددجویان گفت: کمیته امداد علاوه بر حمایت مادی با اجرای فعالیت های فرهنگی به توانمند سازی مددجویان نیز می پردازد.

مجید مومنی، با اشاره به اهمیت توانمند سازی مددجویان و رسیدگی به خانواده های نیازمند، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان مرکزی گفت: کمیته امداد علاوه بر حمایت مادی مددجویان فعالیت های فرهنگی و آموزشی نیز در راستای توانمند سازی فکری و ذهنی این عزیزان انجام می دهد.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) به بهره مندی بیش از 7 هزار مددجوی تحت حمایت از خدمات آگاه سازی و آموزش اشاره کرد و افزود: در سال گذشته۷۰۵۴ مددجوی تحت حمایت از خدمات آگاه سازی و آموزش با اعتبار۵۲۲ میلیون تومان بهره مند شدند.

 

وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای فرهنگی، اردوهای آموزش خانواده و جوانان، جشنواره‌های قرآنی، اجرای برنامه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی زنان سرپرست خانوار از اقدامات فرهنگی کمیته بوده است، ادامه داد: در سال گذشته ۴ هزار و ۷۷۴ نفر در کمیته امداد استان مرکزی از خدمات مشاوره و راهنمایی حضوری و غیرحضوری این نهاد بهره‌مند شدند.

 

این مقام مسئول بهداشت روانی، سلامت معنوی، مهارت‌های فرزند پروری دینی و مهارت ارتباط با کودکان و نوجوانان، راهکارهای تغییر و اصلاح رفتار، آموزش سبک زندگی اسلامی مهارت‌های زندگی، آموزش مهارت‌های قبل و بعد از ازدواج از موضوعات مورد مشاوره بوده است.

 

 مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی همچنین ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۴۲۷ دانش آموز تحت حمایت از خدمات کنکور این نهاد بهره مند شدند.

 

مومنی در بخش دیگری از سخنانش از اهدای سه هزار و ۶۰۱ لوازم ضروری به مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: این تعداد در طی سال گذشته در بین نیازمندان استان مرکزی توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه برای این منظور بیش از ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، اظهار کرد: خرید و اهدای لوازم ضروری زندگی به مددجویان با هدف تأمین بخشی از وسایل مورد نیاز و آسایش آنها انجام می‌شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این وسایل از تولیدات داخلی به منظور حمایت از تولیدات ملی و همچنین فرهنگ سازی در این راستا می باشد، گفت: وسایل تهیه شده شامل فرش، یخچال، کولر، تلویزیون، آبگرمکن و پنکه بوده است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه مردم مومن و نوعدوست استان مرکزی همواره یار و مددکار این نهاد هستند، ادامه داد: مشارکت مردم استان مرکزی در طرح‌های مختلف کمیته امداد جای تقدیر و تشکر دارد.

 

مومنی گفت: مردم سخاوتمند استان می‌توانند از طریق مراکز نیکوکاری سطح استان و یا شماره‌گیری کد آسان پرداخت #۰۸۶*۸۸۷۷* کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به دست نیازمندان برسانند.

کد خبر 1268285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha