مجلس آماده هر نوع همکاری برای حمایت از توسعه و بازسازی بقاع متبرکه است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بقاع متبرکه فضای فرهنگی شادی را برای مردم ایجاد می کند، گفت: مجلس آماده هر نوع همکاری برای حمایت از توسعه و بازسازی بقاع متبرکه است.

علی یزدیخواه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان درباره تجهیز، توسعه و بازسازی امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: بقاع متبرکه محل توسل و عرض دعای مردم به ساحت مقدس پروردگار هستند و یکی از بهترین کارکردهای فرهنگی را برای ایجاد آرامش، از بین بردن استرس و نگرانی در افراد دارند.

 

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بقاع متبرکه چون بودجه و اعتباری ندارند و از طریق نذورات یا رقبات اداره می شوند برای همین برای بازسازی و توسعه آنها همواره مشکلات مالی وجود دارد.

 

 

وی ادامه داد: 40 درصد از بقاع متبرکه کل کشور مربوط به تهران است و این نشان می دهد که بقاع در سطح شهرستان ها و استان ها نیاز به حمایت مالی و معنوی دارند.

 

 

نمایده مردم تهران با بیان اینکه بقاع متبرکه پایگاه های خوب فرهنگی در کشور هستند که نیاز به حمایت مسئولان و برنامه ریزان دارند، گفت: ما از مسئولان و دست اندرکاران می خواهیم حمایت های مالی خود از این امکان را داشته باشند البته از مردم نیز این درخواست را داریم که حمایت های خود را از این بقاع دریغ نکنند. اگر بتوانیم توسعه و بازسازی این اماکن و فضاهای آنها را داشته باشیم، قطعا می توانیم فضاهای فرهنگی شادی را برای اوقات فراغت مردم را نیز فراهم آوریم.

 

 

یزدیخواه خاطرنشان کرد: مجلس آماده هر نوع همکاری در این زمینه است و اگر پیشنهاد یا طرحی باشد ما در این رابطه از آن استقبال می کنیم.

کد خبر 1268337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha