بانوان از گفتمان الگوی زن شرقی و غربی به سمت الگوی زن اسلامی حرکت کنند

اختری گفت: تعریف هویت زن مسلمان بسیار مهم است بنابراین نیاز است از گفتمان الگوی زن شرقی و غربی به سمت الگوی زن اسلامی که الگوی سوم معرفی می شود، حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  شبستان در استان آذربایجان غربی، زینب اختری، مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور روز دوشنبه در جمع بانوان استان آذربایجان در ارومیه با بیان اینکه مشارکت مردمی، حل مسایل مطرح در بخش بانوان و فعال سازی آنان در عرصه اجتماعی‌ ضروری است، افزود: تعریف هویت زن مسلمان بسیار مهم است بنابراین نیاز است از گفتمان الگوی زن شرقی و غربی به سمت الگوی زن اسلامی که الگوی سوم معرفی می شود، حرکت کرد.

اختری ادامه داد: اثرگذاری بانوان در اجتماع یک مساله بسیار مهم است و حتی یک بانوی خانه دار می‌تواند در این راستا نقش آفرینی کند.


مشاور وزیر کشور با بیان اینکه پرورش اسلامی بانوان و نقش بی بدیل آنها در حرکت اجتماعی ملت‌ها موضوع بسیار مهمی است، گفت: یکی از چالش های مهم امور بانوان ضعف مشارکت اجتماعی بانوان اعم از خانه دار و شاغل است چرا زنان از همه اقشار در جامعه اثرگذار هستند.

وی گفت: در تمامی قوانین باید اصل خانواده محوری رعایت و الگوی صحیح و شرایط مناسب برای بروز استعدادهای بانوان فراهم شود.

اختری در ادامه سخنان خود گفت: نرخ رشد طلاق در ارومیه بالاست و این یک زنگ خطر است بنابراین باید در این زمینه با مشارکت های مردمی، زوجین را توانمند کرده و  جلو افزایش نرخ طلاق را گرفت.

وی  درباره زیست عفیفانه نیز افزود: بهره بردن از راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای دستیابی به اهداف مطلوب لازم است.

اختری گفت: نگاهی که امروزه در غرب وجود دارد این است که زن و مرد جایگزین هم شوند در حالی که اسلام زن و مرد را از هم جدا نکرده بلکه هردو را مکمل هم میداند.

کد خبر 1268375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha