زنان ایرانی پرچمدار هویت زن مسلمان هستند

قاضی زاده هاشمی، از زنان ایرانی به عنوان پرچمدار هویت زن مسلمان یاد کرد و گفت: زنان ایرانی در ادامه راه انقلاب و تحقق آرمان های انقلاب همواره نقش آفرین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، امروز(1خرداد)، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در آیین تجلیل از دختران شاهد و ایثارگر استان لرستان با تبریک روز دختر اظهارداشت: در فرهنگ ایرانی و عظیم مردم غیور لُر جایگاه زن جایگاه ویژه و برجسته است، تاریخ این ملت و مردم باورهای ایمانی و اعتقادی این مردم محوریت زنان را به خوبی در خودش جای داده است و به همین خاطر هم دشمنان این ملت کسانی که طمع کردند این سرزمین را بگیرند، انگشت اشاره آنها به سمت هویت زن ایرانی و مسلمان است.

 

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته فرمودند: پوشش زن ایرانی در ایران اسلامی باید به گونه ای باشد که هویت والای زن  اسلامی را زنده کند، افزود: امروز در جهان آن کسانی که می توانند پرچمدار هویت زن مسلمان باشند، زنان ایرانی هستند، به همین خاطر هم این موضوع مورد توجه دشمنان قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به شخصیت با کرامت حضرت معصومه(س) به عنوان یک انسان والا، عنوان کرد: حضرت معصومه(س) یک عالم، دانشمند و فقیه است و در کنار این شخصیت علمی انسانی مجاهد و مبارز بود.

 

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: دختران ما می دانند و این باور در وجود آنان هست بر خلاف آنچه تبلیغ می شود که نگاه تمدن ایرانی اسلامی، زن را فقط در کنج خانه نمی خواهد، بلکه زن مسلمان ایرانی یک زن چند وجهی، مبارز و با عفت و با حیا است.

 

وی ادامه داد: مساله حجاب در این 150 سال اخیر توسط دشمنان کشور سیاسی شده است، قرن ها چه قبل از اسلام و بعد از اسلام زن ایرانی با حجاب و با عفاف بوده است و در منطقه لرستان زنان مبارز زیادی بودند که پشت اسب می نشستند و با دشمنان این کشور و اشغالگران مبارزه می کردند و تیراندازان قوی بودند ولی حجاب را رعایت کردند.

 

قاضی زاده هاشمی عنوان داشت: گلونی زنان لرستان نشان دهنده زن در میدان است، زنان لرستان با همین نوع حجاب و پوشش در عرصه اقتصاد حاضر بودند و در اقتصاد خانواده و در دیگر عرصه ها نقش بسزایی داشتند.

 

وی ادامه داد: دشمن می خواهد حجاب را مانع جلوه دهد، در صورتی که زن مسلمان در همه عرصه ها حاضر بوده و حجاب را مانع نمی داند، دشمن با کنار زدن حجاب می خواهند جامعه را از لحاظ فرهنگی دچار خلل کنند البته موفق نخواهند شد.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بیان کرد: زن ایرانی در طول تاریخ در برابر توطئه های دشمن بیدار در عرصه ایستاد و در پیروزی انقلاب در حمایت از امام راحل نقش اول را داشت و در عرصه های مختلف در میدان حاضر بود.

 

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: امید است انقلاب را دختران فاطمی و زینبی بتوانند بار انقلاب را به دوش بکشند و همین فرزندان انقلاب در تحقق آرمان های  انقلاب نقش آفرینی کنند.

کد خبر 1268382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha