رویدادهای ملی و منطقه ای تحت عنوان «خانه‌ام خرمشهر» اجرا می شوند

ابطحی از خروش انقلابی حوزه هنری از پایتخت مقاومت ایران اسلامی در چهل و یکمین سالروز حماسه سوم خرداد، خبر داد و گفت: این حوزه مجموعه‌ای از رویدادهای ملی و منطقه ای را تحت عنوان «خانه ام خرمشهر» از دوم تا پنجم خرداد در خرمشهر قهرمان برگزار می کند.

سید مهدی ابطحی، شامگاه (دوشنبه یکم خردادماه) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان خوزستان، با تشریح برنامه های رویدادهای ملی و منطقه‌ای «خانه‌ام خرمشهر» به مناسبت چهل و یکمین سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته، مراحل ساخت مستندهای خبری مربوط به آئین های سوم خرداد با همکاری صدا و سیمای مرکز آبادان از روز (سه‌شنبه دوم خرداد)، آغاز خواهد شد.

دبیر مجموعه رویدادهای ملی و منطقه‌ای «خانه‌ام خرمشهر»، افزود: رویدادهای اصلی این مجموعه، از عصر روز (چهارشنبه سوم خرداد) با برگزاری آئین اهدای اولین جایزه هنری شهید بهروز مرادی آغاز می شود.

وی از رونمایی از تابلوی عکس «خرمشهرها» و سردیس سرداران خرمشهر خبر داد و تصریح کرد: این اقدام نیز در آئین اهدای اولین جایزه هنری شهید بهروز مرادی انجام خواهد شد.

ابطحی، بیان کرد: در شامگاه سوم خرداد، در نظر داریم آئین شب شعر و خاطره «شهر آسمانی» را با حضور شاعران و عکاسان دوران جنگ تحمیلی در موزه دفاع مقدس خرمشهر برگزار کنیم‌.

وی گفت: در این شب خاطره، طی آئینی رسمی نیز از سید صالح موسوی (یکی از رزمندگان بازمانده مدافعین خرمشهر) تقدیر خواهد شد.

دبیر مجموعه رویداد‌های ملی و منطقه‌ای «خانه‌ام خرمشهر»، به دیگر برنامه های تدارک دیده شده سوم خرداد اشاره کرد و ابراز داشت: کارگاه طراحی و اجرای نقاشی دیواری با حضور اساتید حوزه هنری و هنرمندان آبادان و خرمشهر، بخش دیگری از برنامه‌های این مجموعه است که در مسجد جامع خرمشهر و به مدت دو‌ روز برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین در این مسجد از روز (سه شنبه سوم خردادماه) به مدت بیست روز آثار ماندگار استاد ناصر پلنگی ترمیم خواهد شد.

ابطحی، اضافه کرد: در ادامه بخش آموزشی این مجموعه، کارگاه ۳ روزه فنون روایت با حضور هنرجویان معاونت آموزش و هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی در قالب  اردویی سه روزه در شهرستان خرمشهر برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: طراحی و اجرای سه دیوارنگاره توسط اساتید حوزه هنری در خرمشهر، اکران فیلم سینمایی غریب در سینما کیهان آبادان با حضور هنرمندان، فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه خرمشهر و آبادان در چهارم خرداد و آغاز پروژه بازسازی و ایجاد کاربری جدید مجموعه هنری نخل خرمشهر، از دیگر بخش های مجموعه رویدادهای ملی و منطقه ای «خانه ام خرمشهر» خواهد بود.

کد خبر 1268404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha