روستایی محروم در جنوب کرمان با ۴۶ قاری و حافظ قرآن

فعالیت های قرآنی در زمینه حفظ از سال ۹۲ به طور جدی آغاز شده به لطف خداوند و با تلاش مربیان، حضور سه حافظ کل، ۱۰ حافظ ۲۰ جزء و ۳ حافظ ۱۰ جزء قرآن کریم و ۳۰ قاری قرآن کریم باعث شده تا روستای مزرعه شهید بهشتی به روستایی قرآنی تبدیل شود.

خبرگزاری شبستان جنوب کرمان - مهدیه شعبانی؛ روستای مزرعه شهید بهشتی در ۶۵ کیلومتری مرکز شهرستان قلعه گنج از توابع جنوب کرمان با ۲۵۰ خانوار قرار دارد و با توجه به این که شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی است بنابراین مزارع کشاورزی متعددی در این روستا قرار دارد و گفته می شود که مردم این روستا به دلیل علاقه و ارادتی که به شهید بهشتی داشته اند سال های دور نام این روستا را به نام مزرعه شهید بهشتی نامگذاری می کنند اما حالا چند سالی می شود که روستای مزرعه شهید بهشتی به روستای قرآنی شناخته شده است.

 

 

اسدالله حسنی جاز یکی از مربیان قرآن کریم و مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج (ع) می گوید؛ از آنجایی که این روستا از مناطق محروم روستایی قلعه گنج است بنابراین هر ساله مقصد گروه های تبلیغی جهادی می باشد و فعالیت های قرآنی این گروه های جهادی زمینه ای شد تا بچه های روستا در مسیر انس با قرآن کریم قرار بگیرند.
به گفته حسنی جاز؛ گروه های جهادی اولویت فعالیت های قرآنی خود را بر آموزش روش های حفظ قرآن کریم به گروه های سنی مختلف قرار دادند و همین شد که بچه های روستا توانستند چندین جزء از قرآن کریم را حفظ کنند و تعدادی نیز حافظ کل قرآن کریم شدند.

 

 

او می گوید؛ امروز رویکرد ما در آموزش قرآن کریم، مانوس کردن کودکان با کلام وحی است و همچنین به آنها حفظ قرآن کریم را آموزش می دهیم اما در سنین بالاتر در کنار آموزش قرآن کریم به آنها تدبر در آیات را نیز گوشزد می کنیم چرا که نگاه نوجوان ما باید این باشد که در کنار تلاوت و حفظ آیات قرآن کریم تدبر و فهم در آیات داشته باشد و در زندگی روزمره به دستورات آن عمل کند چرا که قرآن کریم کتاب هدایت است و این هدایت برای تمامی سنین می باشد. انسان با تدبر در قرآن کریم می تواند در زندگی هر کجا که با مشکلی مواجه شد به دستورات آن عمل کند.

 

 

حسنی جاز می گوید؛ طرحی را با عنوان طرح ثقلین با هدف انس با قرآن کریم و اهل بیت (ع) از تلاوت و تدبر در سوره حمد آغاز کرده ایم و در این راستا هر هفته یک آیه از سوره حمد همراه با تفسیر تلاوت می شود.
به گفته حسنی جاز؛ برای جذب نوجوانان به شرکت در فعالیت های قرآنی برای آنها برنامه های ورزشی و اردوهای تفریحی برگزار می کنیم و اکران فیلم های فجر نیز در دستور کار فعالیت های جذاب برای نوجوانان قرار دارد، نوجوانان آینده سازان روستا هستند و برای این که مسئولیت پذیری را یاد بگیرند آنها را به اردوی جهادی می بریم تا در کنار کمک به محرومین مسئولیت پذیری و کار گروهی را فرا گیرند، علاوه بر این نیز اجرای برنامه های بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی را به نوجوانان و جوانان روستا واگذار کرده ایم.
او می گوید؛ یکی از اهدافی که دنبال می کنیم تربیت مربی قرآن کریم است و در حال حاضر ۵۰ قرآن آموز در رده های سنی ۷ تا ۱۱ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال داریم و الحمدالله اکنون نوجوانان فعال قرآنی به مرحله ای رسیده اند که به کودکان روستا قرآن آموزش می دهند.
حسنی جاز می گوید؛ فعالیت های قرآنی از سال ۹۲ به طور جدی آغاز شده به لطف خداوند و با تلاش مربیان، حضور سه حافظ کل، ۱۰ حافظ ۲۰ جزء و ۳ حافظ ۱۰ جزء قرآن کریم و ۳۰ قاری قرآن کریم باعث شده تا روستای مزرعه شهید بهشتی به روستایی قرآنی تبدیل شود.
به گفته حسنی جاز؛ در کارها و فعالیت های فرهنگی و قرآنی با نوجوانان مشورت می کنیم و از این طریق حس وظیفه شناسی را به آنها آموزش می دهیم و از طرفی این مهم باعث می شود تا نوجوانان به مسجد و فعالیت های قرآنی جذب شوند.
او می گوید؛ عمل به دستورات قرآن کریم سعادت و خوشبختی انسان را به دنبال دارد و برعکس غفلت از قرآن کریم موجب خسران و زیان است.

 

 

حفظ قرآن کریم را از جهادگران یاد گرفتم

صغری عبدلی پور حافظ کل قرآن کریم و از اهالی روستای قرآنی مزرعه شهید بهشتی است و از شهریور سال ۱۳۹۰ کار حفظ قرآن کریم را شروع کرده است.

او می گوید؛ در بازه ای از زمان به دلیل امتحانات کنکور کار حفظ قرآن کریم دچار وقفه شد و پس از ۲ سال موفق شدم کل قرآن کریم را حفظ کنم.
به گفته عبدلی پور؛ حضور گروه های جهادی و فعالیت های قرآنی جهادگران موجب شد تا او تصمیم بگیرد که حافظ کل قرآن کریم شود.
عبدلی پور می گوید؛ به صورت مجازی و پیامکی با گروه های جهادی برای حفظ قرآن کریم ارتباط داشتم تا این که پس از مدتی روال کار حفظ دستم آمد و خودم کار حفظ را ادامه دادم.
او می گوید؛ دو تا از خواهرانم نیز موفق شدند کل قرآن کریم را حفظ کنند و خواهرم فاطمه در مسابقات استانی و کشوری رتبه آورده است و خودم نیز در مسابقات استانی رتبه کسب کرده ام.

کد خبر 1268409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha