۴ خرداد؛ برگزاری مراسم پاسداشت هجدهمین سالگرد عروج شاعر شیعه نامه

مراسم پاسداشت هجدهمین سالگرد عروج شاعر شیعه نامه «محمدرضا آقاسی» به همت «دفتر گردآوری و تدوین آثار محمدرضا آقاسی» با حضور خانواده و جمعی از هنرمندان، مداحان، شاعران، دوستان و علاقه مندان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مراسم پاسداشت هجدهمین سالگرد عروج شاعر شیعه نامه «محمدرضا آقاسی» به همت «دفتر گردآوری و تدوین آثار محمدرضا آقاسی» پنجشنبه ۴ خرداد ساعت ۱۷ در قطعه ۲۵ بهشت زهرا سلام الله علیها با حضور خانواده و جمعی از هنرمندان، مداحان، شاعران، دوستان و علاقه مندان برگزار می‌شود.

 

 

زنده یاد استاد حاج محمدرضا آقاسی متولد ۲۴ فروردین ماه ۱۳۳۸ بود. وی شعرسرایی را در سال‌های ۱۳۵۱ و ۱۳۵۲ آغاز کرد و فعالیت رسمی‌اش در این حوزه بعد از پایان جنگ ایران و عراق و در سال ۱۳۶۸ شروع شد و با آغاز جنگ به جبهه‌ رفت و در ۴۶ سالگی به علت بیماری قلبی و عروقی در  ۳ خرداد ۱۳۸۴ در بیمارستان مرکز قلب تهران درگذشت.

 

 

شعرهای مرحوم آقاسی دارای مضامین شیعی و نقدهای اجتماعی بود و در شعر خود می‌کوشید با زبانی ساده اما با تکیه به منابع شیعه، با مخاطب عام ارتباط برقرار کند. او در بخشی از زندگی‌نامه‌اش با اشاره به شعر آئینی و رسالت آن می‌گوید: وقتی نسبت شعر را با شعور بخواهی پیدا کنی، می‌بینی حلقه رابط در این نسبت درد است و دردمندی، منتها هر دردی فی‌نفسه موجب شرافت صاحب آن نمی‌شود. خیلی شاعرنما داریم که دم به دقیقه از درد شکم و اسافل اعضا می‌نالند. اما آیا این دردها ارزشی دارند؟

 

 

گفتنی است: از این شاعر بالغ بر سه هزار بیت شعر در موضوعات مذهبی، اجتماعی، سیاسی و … بر جای مانده که در کتابی با عنوان "بر مدار عشق" در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

کد خبر 1268502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha