ناگفته شهید ارتشی که به یادواره شهدای هوانیروز رسید/مأموریتی که به آرزوی شهادت ختم شد

یادواره شهدای هوانیروز کرمان در حالی برگزار شد که روایتگر ناگفته ای از ماموریت ویژه یک شهید ارتشی بود که چند ساعت قبل از برگزاری یادواره، طی یک رویا به همسرش رسانده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با سالروز فتح خرمشهر؛ یادواره ۴۴ شهید هوانیروز کرمان در سالن سینمای شهرک سازمانی برگزار شد.
 

 

مهدی رشیدی، امیر فرماندهی پایگاه سوم رزمی هوانیروز در این مراسم با بیان اینکه این دومین یادواره ۴۴ شهید هوانیروز است؛ از شهیدان حبیب الله نمازیان، رسول زاده‌کفاش و محمدرضا وجدانی به عنوان شهدای شاخص نام برد.

 

 

وی یادواره شهدا را در راستای تبیین فرهنگ والای ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل آینده دانست.
 

 

مجری مراسم هم گفت: صبح همین امروز، همسر شهید علیرضا اشرف گنجویی با من تماس گرفت؛ نگران شدم و پرسیدم اتفاقی افتاده؟ گفت: نه؛ دیشب علیرضا را در خواب دیدم که برای اولین بار موضوع جدیدی گفت که باعث شد من با شما تماس بگیرم که اگر این ایام جایی برای روایتگری می روید، نقل کنید و آن رویا از این قرار است که علیرضا در خواب به من گفت:

 

 

"من دوست داشتم زنده باشم و نمی خواستم شهید بشوم؛ یک بار فرماندهی نامه ماموریت اعزام به اهواز داد و من اطاعت کردم.
 

 

در مسیر اهواز بودیم که خانمی عرب با فرزندی که در آغوش داشت جلوی ماشین ما را گرفت که او را هم برسانیم؛ اول می ترسیدیم اما بهرحال او را بردیم.

 

 

وقتی فتح خرمشهر اتفاق افتاد، علیرضا می گوید دیدم در خرمشهر تپه ای به چشم می خورد؛ وقتی نزدیک رفتم جسدهای شهدا را دیدم که روی هم تلنبار بود، یک به یک جسدها را جدا کردیم تا به پیکر در چادر پیچیده‌ی یک خانم رسیدیم که نوزاد قنداق پیچ در آغوش داشت و دیدیم چقدر شبیه همان نوزادی است که با آن خانم بوده است.

 

 

صورت آن خانم کاملاً سوخته بود و ما متوجه شدیم همان خانمی است که او را رسانده بودیم و اینجا بود که دیگر نخواستم زنده بمانم بلکه خواستم مسیر شهادت بسته نشود."
 

 

راوی مراسم هم گفت: هر بالگردی که مورد اصابت قرار می گرفت بدن‌ بچه های هوانیروز قطعه قطعه و جنگ بچه های هوانیروز هیچگاه تمام نمی شود.
 

 

بر اساس گزارش شبستان تاکنون دو کتاب "یاد یاران" برای شهدا و "کبوتران خونین بال" برای جانبازان هوانیروز منتشر شده است‌.
 

 

همچنین یک آلبوم صوتی نیز برای شهدای هوانیروز تولید شده است‌.
 

 

در این مراسم از "قطره ای به وسعت دریا" پیرامون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نوشته‌ی طاهره سادات حسینی رونمایی شد.


 

خانواده تعدادی از شهدای هوانیروز نیز در این مراسم تجلیل شدند.

کد خبر 1268681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha