سخنان رییس جمهور در مورد حقابه هیرمند نباید زمین بماند

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان حقابه هیرمند حدود بیش از نیم قرن است که بین ایران و افغانستان بسته شده است، گفت: سخنان رییس جمهور در این مورد نباید زمین بماند.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بحث حقابه هیرمند گفت: این یک معاهده بین المللی است که حدود بیش از نیم قرن است که بین ایران و افغانستان بسته شده است و تحولات در افغانستان در طول تاریخ انجام می شود و این خودش در معاهداتی است که این کشور با کشورهای همسایه دارد.

 

 

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با طالبان که به عنوان حاکمان افغانستان است، جلسات زیادی داشتیم؛ دستگاه دیپلماسی و وزارت نیرو جلسات زیادی داشت ولی احساس می شود آنها آنچه می گویند با عملشان متفاوت است. از یک طرف می گویند آب نیست از آن طرف شاهد هستیم که آب را به شوره زارها هدایت می کنند.

 

 

وی ادامه داد: در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته شد که باید از دستگاه های حاکمیتی برای حل این مسئله استفاده شود و شورای عالی امنیت ملی ورود پیدا کند تا طالبان مجاب شوند این آب در منطقه جاری شود و بیش از این برای مردم درسرساز نشود.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان رییس جمهور در این مورد نباید زمین بماند و موضع گیری وی بر اساس اتفاقاتی که در منطقه برای مردم می افتد، است و قطعا پیگیری می شود که هرچه سریع تر تحقق یابد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1268709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha