هزار متر فرش در مساجد فاقد فرش خراسان جنوبی پهن می شود

حجت الاسلام کمیلی گفت: با وجود پیگیری ها از سال گذشته امسال هزار متر فرش در مساجد بدون فرش خراسان جنوبی پهن می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین کمیلی مدیر ستاد اقامه نماز استان امروز چهارشنبه (3خرداد) در جلسه شورای اقامه نماز اظهار کرد: براساس پیگیری های صورت گرفته از سال گذشته تأمین هزار متر فرش محقق شده و به زودی در مساجد فاقد فرش استان پهن می شود.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته 22 برنامه فرهنگی اجرا شده است، از برنامه های فوق به اجرای طرح پیوند نماز در مدرسه، منزل و مسجد، نشست نمازشناسی و پاسخ به شبهات، شیوه های نمازشناسی بیش از تکلیف، گفتمان نماز شناسی، نشست هم اندیشی و شیوه جذب کودکان به نماز، برگزاری جشنواره فرهنگی، علمی و پژوهشی و... اشاره کرد.

 

حجت الاسلام کمیلی برگزاری دوره آموزشی مدیران و مربیان مهد کودک، دوره آموزشی ویژه معلمان دوره اول دخترانه در قائن، دوره آموزشی مربیان دین و زندگی و طرح امین ویژه مدیران را از دیگر برنامه های اجرا شده برشمرد و یادآور شد: سال گذشته به علت یخبندان؛ دوره آموزشی برای امامان جماعت و روحانی مدارس برگزار نشد.

 

وی از معرفی 50 مسجد به مجمع خیرین مسجدساز اشاره کرد و افزود: از این تعداد 30 مسجد مورد موافقت قرار گرفت و کمک های جزیی به این مساجد شده است.

 

وی با بیان اینکه هیأت ارزیابی تشکیل شده است، تأکید کرد: ارزیابی دستگاه های اجرایی از 12 خرداد آغاز و تا 22 ادامه دارد و در پایان ارزیابی دستگاه های برتر تجلیل و دستگاه های که اقدام خوبی نداشتند تذکر می گیرند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان افزود: دستگاه های اجرایی باید مستندات خود را در سامانه سجاده بارگزاری کنند؛ مستندات نه تنها توسط هیأت ارزیاب متشکل از نماینده استانداری، دفتر نماینده ولی فقیه، سازمان مدیریت و برنامه، ستاد اقامه نماز و ... ارزیابی می شود بلکه توسط هیأت ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور هم راستی آزمایی و نتیجه اعلام خواهد شد.

 

حجت الاسلام کمیلی یادآور شد: سند چشم انداز ستاد اقامه نماز تهیه و پیش نویس آن آماده شده است و برای بازبینی سند، تصویب و ابلاغ آن به دستگاهای اجرایی نیاز به تشکیل کارگروه است.

 

 

 

کد خبر 1268815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha