مراسم «شب شعر و حماسه» در زورخانه امیرعرب بیرجند برگزار شد

مراسم شب شعر و حماسه پاسداشت سالروز فتح خرمشهر روز مقاومت و ایثار و پیروزی و گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان و ادب فارسی در زورخانه امیرعرب بیرجند برگزار شد.

علی فرخندهمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی- در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار شبستان در خراسان جنوبی با بیان اینکه 25 اردیبهشت سالروز بزرگداشت شاعر بزرگ و پرافتخار ایرانی، فردوسی و روز پاسداشت شعر و ادب فارسی است، گفت: همچنین در این ایام سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر نیز است که این بازه زمانی در خراسان دهه ادب و حماسه نامگذاری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه فردوسی حماسه قهرمانی را با حماسه عرفانی در هم آمیخت و به شکلی زیبا درآورده است، افزود: شاهنامه فردوسی نماد هویت ایرانی است و فردوسی در شاهنامه به نماد ایرانی اشاره کرد و هم مدح پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اخلاق مداری را داشته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ورزش باستانی تقویت روح مردانگی، پهلوانی، حماسه، استقامت و ایستادگی را تزریق می کند و از ورزش های اصیل ایران است، اظهارداشت: شباهت های این دو حماسه یعنی سالروز فتح خرمشهر و روز فردوسی باعث شد تا محفل ادبی و شعری را در زورخانه امبرعرب بیرجند برگزار کنیم.

 

در این مراسم پنج تن از شاعران برجسته استان به شعرخوانی در مدح امیرالمومنین(علیه السلام) پرداختند و در پایان مراسم از 5 تن از باستانی کاران بیرجند که در دوران دفاع مقدس حضور داشته اند تجلیل شد.

 

همچنین در این مراسم از صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی که اخیرا در بین مراکز استان ها، رتبه اول پاسداشت زبان و ادب فارسی را کسب کرده است، تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1268918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha