لزوم توجه به مشوق های مالیاتی برای حضور سرمایه گذاران در خراسان جنوبی

قناعت گفت: برای حضور سرمایه گذاران باید مشوق هایی از جمله معافیت های مالیاتی ایجاد شود و درخواست فراهم شدن شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران در استان را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر امروز پنج شنبه (۴ خرداد) در شورای اداری خراسان جنوبی که در شهرستان طبس با حضور رئیس مجلس برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم حضور رئیس مجلس در خراسان جنوبی، محرومیت ها و عقب ماندگی های تاریخی از گذشته به ویژه در حوزه زیرساخت ها جبران شود.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: روی آمدن دولت و مجلس انقلابی فرصتی ویژه برای کشور است و از این فرصت در جهت رشد و توسعه و نگاه ویژه و خاص به مناطق محروم از جمله خراسان جنوبی باید استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به راهبردهای اساسی کشور گفت: یکی از این راهبردها از منظر مقام معظم رهبری بحث همراهی قوای سه گانه است که امروز در کشور شاهد هستیم و چرخ توسعه کشور با شتاب قابل قبولی در استان های مختلف در حال حرکت است.

 

قناعت ادامه داد: پرهیز از حواشی از جمله یکی دیگر از راهبردهای اساسی کشور است و خراسان جنوبی به این موضوع خوب پرداخته است و یک وحدت رویه خوبی بین روحانیون، مردم، جوانان و مدیران این استان وجود دارد و نمونه کامل هم افزایی را به مرحله ظهور رسانده اند و در کنار بیان نقاط قوت به نقاط ضعف نیز می پردازند.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه عنوان داشت: در طول یکسال اخیر شاهد حضور روسای سه قوه در خراسان جنوبی بودیم و برکات فراوانی نصیب استان کرده است و طی سفر رئیس جمهور در آن فضای اغتشاشات شاهد حضور پرشور ۵۰ هزار نفری مردم در استادیوم آزادی بیرجند بودیم.

 

وی افزود: طی یکسال اخیر در این فضای همدلی شاهد اتفاقات خوبی در استان از جمله برگزاری جشن پایان گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خاوار استان بودیم و در این مدت ۱۵۰ کیلومتر باند دوم در استان افتتاح شد و تا پایان سال جاری ۱۲۰ کیلومتر در دست اجرا داریم و این موضوع در ۱۰ سال اخیر استان نظیر ندارد.

 

قناعت در خصوص لوله های گاز و بحث قطع گاز اظهار کرد: به دلیل اینکه خراسان جنوبی در انتهای خط انتقال گاز قرار دارد ممکن است با قطعی مواجه شود و در بحران سال گذشته قطعی گاز به صورت مقطعی نداشتیم.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا بحث خط انتقال گاز از زابل به استان در اولویت قرار دارد و تا زمستان ۱۴۰۲ قول مساعد داده اند که این پروژه اجرایی شود.

 

وی در خصوص بحث احیای واحدهای تولیدی راکد عنوان داشت: در سال گذشته نهضت احیای واحدهای راکد در استان در دستور کار قرار گرفت و ۳۸۴ واحد تعطیل و نیمه تعطیل در استان شناسایی شد و ۱۹۹ واحد را فعال کردیم.

 

قناعت در ادامه گفت: جهت حضور سرمایه گذاران باید مشوق هایی ایجاد شود. درخواست فراهم شدن شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران در استان را داریم و خط اعتباری ویژه برای استان در دستور کار قرار گیرد.

 

استاندار خراسان جنوبی در خصوص معافیت های مالیاتی اظهار کرد: درخواست داریم برای تشوق سرمایه گذاران جهت حضور در استان های کم برخوردار از جمله خراسان جنوبی مشوق هایی از جمله بحث معافیات های مالیاتی توجه ویژه شود.

 

وی در پایان گفت: درخواست داریم خراسان جنوبی از خدمات قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) بیش از گذشته برخوردار شود.

 

 

 

کد خبر 1268950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha