منابع و اعتبارات بر اساس شاخص جمعیت توزیع نشود

حجت الاسلام نصیرایی گفت: بخش مهمی از منابع و اعتبارات بر اساس شاخص جمعیت توزیع می شود و این موضوع عقب افتادن استان کویری خراسان جنوبی را دنبال دارد و مردم استان ضرر می کند و درخواست مستقل شدن این منطقه در برنامه هفتم توسعه را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مجید نصیرایی عصر امروز (۴ خرداد) در شورای اداری خراسان جنوبی که در شهرستان طبس با حضور رئیس مجلس برگزار شد، اظهار داشت: خراسان جنوبی به خصوص غرب استان نیازمند توجه به ویژه است.

 

نماینده بشرویه، فردوس، طبس و سرایان در مجلس ادامه داد: امروز به برکت حرکت جهادی دولت و مجلس شاهد پیشرفت هستیم و در بهسازی راه ها و باندهای دوم و راه های روستایی و آسفالت این راه ها در بشرویه، سرایان، فردوس و طبس کارهای خوبی در حال انجام است.

 

وی درخصوص بحث مسکن گفت: مسکن یکی از دغدغه های اصلی مردم و جوانان است و اکنون در چهار شهرستان حوزه انتخابیه به دنبال واگذاری قطعات ۲۰۰ متری هستیم.

 

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در زمینه توسعه کشور و امنیت آن بحث جمعیت است، افزود: در این راستا ۴۶ مورد قطعه زمین به خانوارهای دارای سه فرزند تنها در شهرستان طبس واگذار کردیم.

 

نماینده بشرویه، فردوس، طبس و سرایان در مجلس عنوان کرد: بحث انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی در حال کار است و اتفاقات خوبی رخ داده است و این موضوع را به جد پیگیری می کنیم.

 

وی به مسئله گاز اشاره کرد و افزود: اکنون در خراسان جنوبی روستایی بالای ۲۰ خانوار وجود ندارد که از نعمت گاز برخوردار نباشد و بیش از ۹۹ درصد روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز به خاطر گفتمان انقلاب اسلامی برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی به تعبیر مقام معظم رهبری راه حل مشکلات است، ادامه داد: این نگاه انقلابی گره ها را باز می کند چرا که برآمده از توسل و تلاش شبانه روزی است.

 

نماینده بشرویه، فردوس، طبس و سرایان در مجلس به بحث تامین آب شرب اشاره کرد و گفت: در طبس با مشکل جدی آب شرب رو به رو هستیم و ۲۰۰ میلیون مترمکعب از خط انتقال آب از خلیج فارس به یزد این ظرفیت را دارد تا غرب استان خراسان جنوبی را بهره مند کند و امیدواریم بررسی مجدد شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: بیش از ۴۲ درصد آب شرب به خاطر فرسودگی شبکه در حال اصلاح است و اگر مورد توجه قرار گیرد منابع آبی بسیاری خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام نصیرایی در خصوص بحث اصلاح ساختارها و منابع مالی عنوان داشت: بخش مهمی از منابع و اعتبارات بر اساس شاخص جمعیت توزیع می شود و این موضوع باعث عقب افتادن استان کویری خراسان جنوبی می شود و مردم استان ضرر می کند و درخواست مستقل شدن این منطقه در برنامه هفتم توسعه هستیم.

 

نماینده بشرویه، فردوس، طبس و سرایان در مجلس  با اشاره به بحث معادن منطقه غرب استان گفت: با توجه به نگاه محرومیت زدایی که در مجلس وجود دارد درخواست داریم که بحث معادن این مناطق به درستی مدیریت شود و تامین زیرساخت های آن در دستور کار قرار گیرد.

 

وی در پایان بیان کرد: بعد از ۱۵ سال خواسته مردم فردوس محقق شد و شاهد استقرار دستگاه MRI در این شهرستان بودیم.

 

 

کد خبر 1268952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha