قوانین مولدسازی روی زمین/ حرکت برنامه هفتم به سمت مهار تورم

قالیباف با بیان اینکه آیین نامه مولدسازی تنظیم شده است، گفت: ۱۲ قانون برای مولدسازی در مجلس به تصویب رسیده است اما متاسفانه هنوز در کشور اجرایی نشده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدباقر قالیباف-رئیس مجلس شورای اسلامی- عصر امروز پنج شنبه (۴ خرداد) در شورای اداری خراسان جنوبی که در شهرستان طبس برگزار شد، اظهار داشت: شهدا با غیرت و فداکاری خود از میهن اسلامی دفاع کردند و این فداکاری ها ماندگار خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی مردمانی متدین، قانع و بافرهنگ و ولایتمدار هستند، افزود: مردم این استان در همه صحنه ها نشان دادند که پای انقلاب اسلامی به تبعیت از مکتب اهل بیت(ع) و قرآن هستند.

 

*تمرکززدایی در مرکز از بین می رود

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به حوزه اشتغال یک سیاست قطعی در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد که در قوانین بودجه و قوانین مختلف در دست اجرا است و متاسفانه تمرکززدایی در امور تصدی گری مهم ترین بحث در زمینه ایجاد مشکلات و عقب ماندگی است.

 

قالیباف ادامه داد: تصمیم گیری برای کارهای تصدی گری باعث افزایش مشکلات می شود؛ در سال گذشته شاهد تغییراتی در این موضوع بودیم و مشاهده کردید که تنها ۱۰ درصد بودجه وارد استان شد و شاهد تاخیراتی بودیم ولی امسال کارها روان شده و همه تصمیم گیری ها به استان واگذار شده است و بدون سیر مسیر بودجه اعتبارات به حساب خزانه استان ها واریز می شود.

 

وی در ادامه گفت: این سیاست و نگاه و رویکرد در برنامه هفتم باید کاملا مورد توجه قرار گیرد و تمرکززدایی در مرکز از بین برود و استان ها و شهرستان ها بتوانند تصمیم بگیرند و به مردم پاسخگو باشند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث مولدسازی عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد از جمله نخبگان و صاحب نظران و غیره متوجه این موضوع نشده اند در حالی که این مصوبه به تایید مقام معظم رهبری رسیده است اما می گویند خلاف قانون است.

 

قالیباف ادامه داد: ۱۲ قانون برای مولدسازی در مجلس به تصویب رسیده است اما متاسفانه هنوز در کشور اجرایی نشده است و محکومیت و جرم نگاری هم پیش بینی شده بود.

 

وی در ادامه گفت: ظرفیت های بزرگی برای حل مشکلات وجود دارد که در سال چند برابر بودجه های تملک دارایی ها است و در خراسان جنوبی ۹ هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی است اما آن را به خاطر ضعف مدیریت و یک انضباط دقیق مالی و مدیرتی حبس کرده ایم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیین نامه مولدسازی تنظیم شده است، افزود: بخش عظیمی از این آیین نامه به استانداران واگذار شده است و بخشی در سطح استان، شهرستان و ملی قرار دارد.

 

قالیباف بیان کرد: اگر اختیارات به استان ها بدهیم گره مشکلات حل می شود و باید را قانون را به گونه ای بنویسیم که منطبق با هر استان باشد و این موضوع را اساسی حل خواهیم کرد.

 

*حرکت برنامه هفتم به سمت مهار تورم

وی به بحث معیشت و محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: در برنامه هفتم به گونه ای پیش خواهیم رفت که بحث مهار تورم در دستور کار قرار گیرد و نیازمند اقدامات مقطعی است و مسائل محرومیت زدایی و معیشت استان خراسان جنوبی به صورت اولویت پیگیری خواهد شد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث مسکن سه کار در مجلس پیگیری شده است، افزود: یک موضوع بحث حل مشکل کمبود مسکن است در این راستا بحث جهش تولید مسکن را تولید کردیم و ماهیت این قانون کاملا با قانون مسکن مهر متفاوت است.

 

قالیباف ادامه داد: در این راستا زمین در اختیار مردم قرار می گیرد و بحث تسهیلات و زیرساخت ها را فراهم می کنیم.

 

*مصرف انرژی در ایران، چهار برابر استاندارد دنیا

وی عنوان کرد: در قانون سال گذشته تصویب کردیم که اسکان های آسیب پذیر در حاشیه های مراکز استان ها بی سند هستند و متعلق به دولت است و غیر فنی ساخته شده است اجازه دادیم تا به قیمت منطقه ای به افراد آن منطقه واگذار شود و بخش قابل توجه این افراد محرومین جامعه هستند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امسال تصویب کردیم تا پروژه هایی که خلاف شهرسازی نکرده باشند و حوزه سازه و موضوعات بهداشتی را رعایت کرده باشند بتوانند پروانه پانان کار دریافت کنند.

 

قالیباف بیان کرد: باید شبکه ملی اطلاعات را به شدت توسعه دهیم و آسیب پذیری در مقابل جنگ های سایبری را از بین ببریم و یک در آمد پایدار برای شهرداری ها ایجاد کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز چهار برابر استاندارد دنیا در حال مصرف انرژی هستیم، ادامه داد: میلیون ها دلار صرفه جویی می توانیم داشته باشیم و تولید ثروت کنیم تا شاهد زنده شدن امید در جامعه باشیم و باید دست در دست هم دهیم.

 

*گلایه شهروند خراسان جنوبی از عدم برخورد خوش مسئولان

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: اگر امینت و تا زمانی که اقتصاد ما دولتی باشد مشکلات حل نخواهد شد و باید اقتصاد را مردمی سازی کنیم.

 

قالیباف در خصوص گلایه مردم از نوع رفتار مسئولان گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری اگر نمی توانید مشکلات را حل کنید با روی خوش با مردم برخورد کنید و متاسفانه امروز یکی از شهروندان در استان گلایه داشت که به ایشان بی احترامی کرده اند اما نباید این موضوعات وجود داشته باشدو بدانید که مردم این سرزمین خون، مال و جان خود را دادند و حرمت دارند و حتما به آنان توجه کنید.

 

وی در ادامه اظهار کرد: بحث مشکلات کشاورزان و دامداران مورد توجه قرار دارد چرا که تامین امنیت غذایی و عمومی را به دنبال دارد و در اعتبارات امسال به مسائل فرهنگی استان توجه کرده ایم و ببه تولید محتوا در بخش فرهنگی توجه داشته باشید و تنها به پروژه های فرهنگی نپردازید.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص کمک به بازنشستگان عنوان داشت: در برنامه هفتم به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

 

 

کد خبر 1268955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha