آرزوی حاج قاسم در بال‌هایی برای پرواز به ثمر نشست

دبیر برگزاری اولین یادواره شهدای آموزش لشکر ۴۱ ثارالله گفت: آرزوی حاج قاسم در بال‌هایی برای پرواز و پس از یک دهه فراز و نشیب به ثمر نشست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حمید مهرابی، پنجشنبه شب(۴ خرداد) در اولین یادواره ۹۲ شهید آموزش لشکر ۴۱ ثارالله گفت: واحد آموزش از نیمه اول سال ۵۸ با تعدادی انگشت شمار شروع به کار کرد.

 

 

دبیر برگزاری یادواره ۹۲ شهید آموزش لشکر ۴۱ ثارالله افزود: علیرغم فراز و نشیب ها اما با شکل گیری مراکز آموزشی قدس، شهید بهشتی و پادگان ربذه تعداد زیادی از رزمندگان اعم از بسیج و سپاه و سرباز آموزش داده شده و به یگان های رزم اعزام شدند.


 

وی با تاکید بر اینکه این ۹۲ شهید حق زیادی به گردن جمیع رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله و مابقی شهدا دارند زیرا در مراکز آموزشی سپاه در تعلیم و تربیت رزمندگان نقش ایفا کردند؛ به شکل گیری مجمع یاران آموزش و ایده کتاب بال هایی برای پرواز از سال ۹۰ اشاره کرد.

 

 

مهرابی پور ادامه داد: حاج قاسم یکسال و نیم در کسوت مربی‌گری انجام وظیفه کرد و فرماندهی لشکر را هم به عهده داشتند؛ وقتی ماکت اولیه کتاب با عنوان چلچه تقدیم ایشان شد فرمودند برای شهدای آموزش کار بزرگتری باید انجام شود.

 

 

وی افزود: از آن پس بنده اقدام به جمع آوری اسناد شهدا کردم و ۱۰ سال طول کشید تا آرزوی سردار محقق شد و کتاب "بال‌هایی برای پرواز" تالیف مشترک بنده و خانم مهری پورمنعمی با فراز و نشیب ها بالاخره به ثمر نشست.

 

 

مهرابی پور اظهار کرد:  از این ۹۲ شهید؛ ۷۲ شهید مربوط به دفاع مقدس، ۱۲ شهید حادثه غدیر و ۸ شهید مدافع حرم هستند و مجوز کتاب بال هایی برای پرواز سال ۹۰ روز ولادت امام رضا گرفته شد و الان هم در دهه کرامت رونمایی می شود.

 

 

وی در پایان به شکل گیری مجمع یاران آموزش از سال ۹۰ و یگان های آموزشی سپهبد سلیمانی از سال ۹۹ خبر داد که تاکنون بیش از ۷۰۰ نیرو آموزش دادند.

کد خبر 1268987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha