نمایندگان مجلس از دادن وعده‌های غیرقابل تحقق، پرهیز کنند

امام جمعه بجنورد با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس به نمایندگان خانه ملت توصیه کرد: وعده‌های غیرقابل تحقق به مردم ندهید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امام جمعه بجنورد امروز پنجم خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های معظم له به تبیین این مسائل پرداخت و گفت: سخنان رهبری در دو بخش تعریف و بیان شایستگی‌های مجلس و همچنین تکالیف و وظایف نمایندگان مجلس انجام شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهارکرد: مقام معظم رهبری این مجلس را انقلابی، دارای روحیه جوان و پرتحرک نام بردند و افزودند: اگرچه استثنا هم وجود دارد اما غالب نمایندگان ساده‌زیست هستند و نگاه بالا به پایین ندارند.

 

وی به مصوبات خوب این دوره از مجلس در حوزه خانواده و جمعیت و هسته‌ای  هم اشاره کرد و ادامه داد: از جمله توصیه‌های رهبری داشتن نگاه تقریبی به جای نگاه تخریبی به دولت بود.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس به جای تخریب دولت باید دولت را در حل مشکلات مردم کمک کنند، افزود: این کار با مصوبات جدید و یا کارکارشناسی قابل انجام شدن است.

 

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه مردم ما فهیم هستند و توان هر نماینده در انجام امور را می‌فهمند، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات، نمایندگان وعده‌های غیرقابل تحقق به مردم ندهند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، بیان کرد: از دیگر توصیه‌های رهبری این بود که نمایندگان هر مسئله‌ای را به صحن علنی مجلس نکشانند و برخی از مسائلی که قابل تذکر است را دوستانه حل کنند و ذهن مردم را درگیر مسائل مختلف نکنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین به ایام دهه کرامت و سالروز ولادت امام رضا علیه السلام اشاره کرد و با بیان اینکه حضور امام در ایران برکات فراوانی برای ما داشته است، گفت: مسیر حرکت امام از مدینه به ساوه و قم و نیشابور انقلاب عظیمی در مردم ایران و در مسئله امامت و ولایت ایجاد کرد.

 

وی به بیان حدیث امام رضا در جمع مردم نیشابور اشاره کرد و افزود: امام رضا در این حدیث به مردم توصیه کردند: "توحید دژ محکم الهی است و اگر می‌خواهید سالم بمانید از شرک و ریا و الهه‌های غیرخدایی دوری کنید و یگانه پرست باشید. البته همه اینها حقیقت است اما شرط دارد و شرط آن ولایت است.

 

امام جمعه بجنورد ادامه داد: معنای سخن امام ولایت‌پذیری و تبلیغ ولایت و تعمیق مسئله امامت و ولایت بین شیعیان بود.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود به چالش‌های استان از جمله سیل و آبگرفتی منازل برخی از محلات اشاره کرد و خواستار رسیدگی به این مهم در زمان قبل از وقوع حوادث شد و گفت: این مسئله باید در زمان آرامش تدبیر شود وگرنه در شبی که سیل بیاید و ویرانی به همراه داشته باشد، نمی‌توان کار مهمی انجام داد.

 

حجت‌الاسلام نوری، با بیان اینکه مسئولان این مسئله را یا با زدن کانال و یا لایروبی باید حل کنند؛ عنوان کردن مسئله نبود بودجه را قانع کننده ندانست. 

 

 

کد خبر 1269037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha