زحمات مسئولین باید در کف جامعه دیده شود/مراقب نفوذی ها و ناکارآمدی ها باشید

آیت الله شیخ بهایی با تاکید بر اینکه فشارهای اقتصادی خرمشهری است که باید با همکاری قوا و مردم فتح و زحمات مسئولین در کف جامعه دیده شود؛ نسبت به نفوذی ها، کم کاری ها و ناکارآمدی ها هم هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله احمد شیخ بهایی در خطبه‌های نمازجمعه(۵ خرداد) ماه ذیقعده را ماه امام رضاعلیه السلام و خواهر بزرگوارش حضرت معصومه سلام الله علیها و امامزادگان دانست و به اقدامات مهم امام هشتم در پیشبرد حرکت اسلامی دانست.
 

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان با بیان اینکه امام رضا علیه السلام با تدبیر خود یک به یک نقشه های مامون را نقش بر آب کرد؛ افزود: مأمون از هر دری وارد شد به اهداف خود نرسید و شکست خورده و زخم خورده اقدام به قتل امام رضاعلیه السلام کرد.

 

 

وی با بیان اینکه امام رضا علیه السلام ثابت کرد که می توان با اشراف بود اما اشرافی نبود و اشرافی زندگی نکرد؛ افزود: ایشان همه انقلاب اسلامی را در دو کلمه ارتباط امام و مردم تعریف کرد.
 

 

 

آیت الله شیخ بهایی افزود: از نظر شیعه نیز زمان امام رضا علیه السلام مقطع خاصی است و روایات امام باقر و امام صادق و امام کاظم علیهم السلام که توسط اصحاب نوشته شده و دست به دست بین افراد مطمئن می گردد؛ زیر نظر امام رضا علیه السلام دسته بندی و تبدیل به کتاب های جامع و اولین پایه های فقه در زمان امام‌رضا علیه السلام پایه گذاری و محور کتب اربعه شد لذا هر چه در فقه و تفسیر داریم از امام رضا علیه السلام است.

 

 

وی در خطبه دوم با تاکید بر اینکه باید در تقوا یکدیگر را کمک کرد و با امر به معروف و نهی از منکر به داد هم رسید؛ افزود: اگر کسی واجبی را ترک و حرامی مرتکب شد با دلسوزی کاری کنید که آن واجب انجام و حرام ترک شود.

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان خردادماه را یادآور حوادث بزرگی در طول تاریخ دانست و اظهار کرد: در شرایطی که هیچ تبلیغاتی نبود مردم فقط برای خدا و دفاع از دین در ۱۵ خرداد به میدان آمدند و در خاک و خون غلتیدند اما عقب ننشستند.
 

 

 

وی ادامه داد: ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ اسلام و جهان است؛ مگر همه پیامبران و ائمه بخاطر کمبود یاور در مضیقه  نبودند؟ که نمی توانستند اقدام کنند اما مردم ایران در ۱۵ خرداد نشان دادند تاریخ در حال تغییر است.

 

 

آیت الله شیخ بهایی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مرزها را در هم شکست و دل ها را در جهان تسخیر کرد که امروز قلب هایی به یاد امام و انقلاب می تپند و آماده فداکاری هستند؛ گفت: مردم ما نمونه دیگری از فداکاری را در فتح خرمشهر نشان دادند و هر چه داشتند به میدان مبارزه آوردند.

 

 

وی با بیان اینکه امروز در پرتو این مجاهدت ها به جایی رسیدیم که ناوگروه دریایی ۸۶ ارتش دور کره زمین در اقیانوس ها و دریاها که در قرق سه چهار قدرت جهانی بوده با اراده و ایمان وارد می شود و از جایی که قبرستان کشتی ها است؛ عبور کردند، گفت: اینجا هم مثل فتح خرمشهر با برنامه ریزی انجام و یک قدرت{برای کشور}شد.

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان با بیان اینکه الان دیگر دشمن جرات احتمال به کشور ندارد و الا لحظه ای درنگ نمی کردند؛ تاکید کرد: مردم ما قدران این خدمات هستند.

 

 

وی ارتباط با همسایگان و کشورهای دوست از جمله سفر رییس جمهوری به اندونزی را هم نقطه قوت دیگری دانست و افزود: در داخل هم مشکلاتی داریم و امسال که سال مهار تورم و رشد تولید است مسئولین  باید همت کرده و این افتخارات و زحمات در کف جامعه دیده شود.

 

 

آیت الله شیخ بهایی ادامه داد: البته کار سخت است اما مراقب نفوذی ها و کم کاری ها و ناکارآمدی ها باشیم و برای مهار تورم فکر و وقت بگذاریم و با طرح های اجرایی نگذارید کلام امام جامعه به زمین بماند؛ تصریح کرد: رزمنده ها گفتند امام فرموده خرمشهر باید فتح شود نباید حرف امام به زمین بماند لذا امروز هم همه باید دست به دست هم داده تا کلام رهبری به زمین نماند.

 

 

وی با اشاره به سال آخر مجلس اظهار کرد: برنامه های مهمی در دستور کار مجلس است از جمله برنامه هفتم که باید وابستگی به نفت و دلار از اقتصاد ما حذف شود که باید برنامه بریزند و تولید را رشد داده و شرکت های تعاونی در محلات تشکیل و حمایت کنند.

 

 

آیت الله شیخ بهایی همچنین به هفته ملی جمعیت اشاره و تصریح کرد: ماه های ذیقعده و ذیحجه فرصت خوبی است که ازدواج ها انجام و آسان گرفته شود و فقط دو شرط ایمان و اخلاق مهم است و هزینه های اضافی را از زندگی ها حذف کنید و بگذارید ازدواج ها زودتر شکل بگیرد و فرزند بیاورید که جهار بزرگی است.

 

 

وی بر اهمیت برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تاکید کرد و سپس با بیان اینکه عفاف و حجاب دغدغه جامعه دینی است؛ گفت: مسئولین با همفکری و همکاری و با لوایح مناسب بتوانند این فضایی که دشمن تحمیل کرده را شکسته و این خرمشهر را هم فتح کنیم که یکی از خرمشهرها همین فضای عفاف و حجاب است که گوشه ای از آن دست دشمن افتاده است.

 

 

آیت الله شیخ بهایی خاطرنشان کرد: گرانی ها و فشار اقتصادی بر مردم نیز خرمشهر دیگری است که باید فتح شود و این همکاری همه قوا و مردم را می طلبد.


کد خبر 1269047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha