آماده سازی مشعر منا برای استقبال از حجاج بیت الله الحرام

مسئولان عربستان با نزدیک شدن به ایام حج، خیمه‌های مشعر منا را برای استقبال از حجاج بیت الله الحرام آماده می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العربیه، با نزدیک شدن به ایام حج، مسئولان بخش‌های دولتی و خصوصی و شرکت‌های حج و شرکت‌های طواف مشعر منا برای استقبال از حجاج در روز ترویه و ایام تشریق آماده می کنند، به همین دلیل به آماده سازی خیمه‌های حجاج بیت الله الحرام اقدام می کنند.

 

برهمین اساس، مشعر منا شاهد آمادگی کامل همه نهادهای مرتبط با حج است که تمام توان خود را به کار می می گیرند تا وسایل آسایش، امنیت و اطمینان را برای حجاج بیت الله الحرام فراهم کنند و نیازهای آنها را به گونه ای آماده کنند تا حجاج بتوانند مناسک خود را به سهولت و در خشوع ادا کنند.

 

مصطفی هادی، ناظر کل معشر منا گفت: ما درحال حاضر درحال آماده سازی خیمه ها و کار تعمیر کامل برق، لوله کشی، رنگ، گچ کاری، سرویس های بهداشتی داخل خیمه ها هستیم.

 

هادی افزود: طی چند روز آینده خیمه‌ها به فرش و تشک تجهیز می شوند. همچنین رستوران آماده می شود و همه تمهیدات و تجهیزات داخل خیمه ها برای استقبال از حجاج بیت الله الحرام در روز ترویه و ایام تشریق تکمیل خواهد شد.

 

مشعر منا داخل محدوده حرم بین مکه و مشعر مزدلفه است که در 7 کیلومتری شمال شرقی مسجد الحرام است و مشعر منا از شمال و جنوب با کوه ها احاطه شده است. تنها در زمان حج در این مکان سکونت انجام می شود.

کد خبر 1269049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha