جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران زمین در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

امیریان از برگزاری جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران زمین در استان چهارمحال و بختیاری و به میزبانی شهرستان فارسان خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور استان های زاگرس نشین روز ۳۰ خردادماه جاری برگزار می شود.

اسفندیار امیریان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران زمین ۳۰ خردادماه لغایت ۵ تیر سال جاری با حضور استان های زاگرس نشین در استان چهارمحال و بختیاری و به میزبانی شهرستان فارسان برگزار می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان ادامه داد: شرکت کنندگان جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران زمین در سه بخش موسیقی و آیین اقوام، همایش‌ها و نمایشگاه با هم به رقابت می پردازند.

 

وی ابراز کرد: بخش هنری این جشنواره شامل: اجرای نمادین آیین‌های اقوام و عشایر ایران زمین، اجرای موسیقی اقوام و عشایر، اجرای مسابقات ورزش‌های بومی و محلی و اسب دوانی و بخش همایش این جشنواره شامل: برگزاری همایش مفاخر و شهدای اقوام و عشایر، برگزاری همایش فرهنگ، آداب و رسوم اقوام و عشایر، برگزاری همایش زنان اقوام و عشایر، برگزاری همایش معتمدین، بزرگان و متنفذین اقوام و عشایر می شود.

 

امیریان ادامه داد: در بخش نمایشگاه جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران زمین نیز غرفه‌ های معرفی و فروش صنایع دستی و تولیدات سنتی و غذاهای محلی اقوام و عشایر ایران زمین به نمایش گذاشته می‌شود.

 

وی، ترویج فرهنگ، آداب و رسوم ارزشمند اقوام ایران زمین، تکریم مقام شامخ شهدا و مفاخر اقوام و عشایر ایران زمین، ضرورت و تقویت اتحاد، وحدت بین اقوام و عشایر ایران زمین با استفاده از زبان ادبیات و هنر آیینی، ترویج روحیه نشاط و شادابی در بین اقشار مردم شهرستان، استان و گردشگران، معرفی مناطق تاریخی و فرهنگی و گردشگری شهرستان و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری، ارائه ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف زاگرس نشین در قالب نمایشگاه برای کمک به اشتغال و اقتصاد اقوام ایران، جذب گردشگر با رویکرد معرفی توانمندی‌های تولیدات صنایع دستی و سوغات محلی اقوام را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه نخستین جشنواره ملی اقوام ایران زمین، در شهرستان فارسان است گفت: در حاشیه برگزاری این جشنواره همایش ‌های مختلفی نیز در شهرهای فارسان و باباحیدر برگزار می شود.

 

کد خبر 1269126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha