تعامل ثمربخش با دانش بنیان ها در رویداد «پنجشنبه‌های فناور»

نصوحی گفت: برنامه پنجشنبه‌های فناور با هدف ارائه نیازهای شهرداری در حوزه فناوری‌های نوین مرتبط با سازمان‌ها به مجموعه‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود تا از این طریق چالش‌های سازمان‌های ذیل شهرداری مطرح و راهکارها از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شود.

مرتضی نصوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان درخصوص «فناوری‌های نوین عمرانی، چالش‌ها و راهکارها» اظهار کرد: برنامه پنجشنبه‌های فناور با هدف ارائه نیازهای مجموعه شهرداری در حوزه فناوری‌های نوین مرتبط با سازمان‌ها به مجموعه‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود تا از این طریق چالش‌های سازمان‌های ذیل شهرداری اصفهان مطرح و راهکارها از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شود.

 مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به انتخاب بررسی مسایل عمرانی به عنوان موضوع چهارمین دوره این رویداد، افزود: برگزاری تور فناوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف پیشرفت امور و کیفیت‌بخشی به جلسات از بخش های این رویداد بود که در آن جمعی از فعالان عرصه عمران و مصالح از کارخانه صفه سازمان عمران شهرداری اصفهان بازدید کردند و از نزدیک با مسائل و مشکلاتی که در فرایند تولید و روش اجرا وجود دارد، آشنا شدند.

او شناسایی نیازهای سازمان عمران شهرداری اصفهان را از دیگر اهداف این رویداد دانست و گفت: در این جلسات پس از مطرح‌شدن چالش‌ها، مجموعه‌های دانش‌بنیان فعالیت های خود را طی یک بازه زمانی مطابق با نیازهای شهرداری در پیش می گیرند و در صورت دستیابی به نتایج مورد نظر، منجر به عقد قرارداد و تفاهم‌نامه خواهد شد.      

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به دستاوردهای جلسات قبلی پنجشنبه‌های فناور اظهار کرد: پس از برگزاری این جلسات در حوزه آب، حمل‌ونقل و خدمات شهری تعاملات مثبتی بین مجموعه های دانش‌بنیان و شهرداری رقم خورد که به عقد قرارداد ختم شد. به‌عنوان مثال در زمینه تصفیه‌خانه‌ها و نانو ازن‌ها و همچنین در حوزه حمل‌ونقل و تولید موتورهای برقی میان شرکت های دانش‌بنیان و حوزه سرمایه‌گذاری تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسیده است.

او افزایش تعامل با شرکت های دانش بنیان در حوزه فرا استانی را از دیگر اهداف این رویداد دانست و خبر داد: در چهارمین جلسه پنجشنبه‌های فناور، شرکت هایی از استان های تهران و خراسان رضوی به ارائه برنامه‌های خود در حوزه چالش‌های عمران پرداختند.

به گفته او، انتشار محتوای الکترونیکی جلسات پنجشنبه‌های فناور در سراسر کشور به منظور بهره مندی از ایده ها و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان فرااستانی در حل‌وفصل چالش‌های مدیریت شهری باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 1269142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha