نوروز سالگرد شمسی عید غدیر است/لزوم کار جدی برای احیای عیدغدیر

کارشناس مسائل دینی با تاکید بر احیای عیدغدیرخم گفت: بی تفاوتی نسبت به غدیر مایه خذلان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، شنبه(۶ خرداد) در جمع طلاب و روحانیون و مبلغان علوم دینی با موضوع واقعه مهم غدیرخم گفت: بنده خود تا چند سال قبل نمی دانستم هشت خطبه برای غدیر داریم.

 

 

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه درباره غدیر و مناسبت های قبل و بعد از آن کار نکردیم؛ اهمیت اطعام غدیر ولو با قرض کردن از دیگران را مورد تاکید روایات دانست و افزود: اطعام غدیر مانند آن است ۱۲۴ هزار پیامبر را اطعام داده باشید.

 

 

وی با اشاره به اینکه از امام صادق علیه السلام سه خطبه برای غدیر وارد شده است؛ اظهار کرد: معصوم علیه السلام قسم جلاله یاد کردند که خداوند روزی بالاتر از غدیرخم خلق نکرده است.


 

حجت الاسلام فرحزاد بر اساس همین روایات؛ غدیر را مهمتر از عاشورا و مبعث و اربعین و...عنوان و تصریح کرد: غدیر را باید احیا کرد.

 


 

وی اطعام، هدیه دادن، راه‌اندازی موکب، کاروان‌های شادی و... به مناسبت غدیر را مورد تاکید قرار داد و با بیان اينکه حداقل سه روز برای غدیر جشن بگیریم؛ افزود: عیدنوروز، سالگرد شمسی عیدغدیر است زیرا واقعه غدیرخم در ۲۹ اسفند رخ داده است.
 

 

 

این کارشناس دینی بر ایجاد موج برای احیای غدیر تاکید و بیان کرد: بی تفاوتی نسبت به غدیر مایه خذلان است.

 

 

وی تاکید کرد: تبلیغ غدیر از نماز و روزه و حجاب میلیون ها بار واجب تر است زیرا اگر پرچم ولایت درست شد مابقی امور درست می شود.

کد خبر 1269189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha