امسال  بزرگداشت عیدغدیر از قربان تا مباهله انجام می شود

مسئول همایش های آموزشی ستاد غدیر کشور گفت: برنامه های عید غدیر امسال از ۱۰ تا ۲۵ ذیحجه یعنی از عید قربان تا عید مباهله برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام داوود صانعی، شنبه(۶ خرداد) در جمع طلاب و روحانیون و مبلغان دینی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان با موضوع واقعه مهم غدیرخم گفت: شاید کمتر کسی بداند که ۵۰ مناسبت حول محور ولایت در ماه ذیحجه وجود دارد.
 

 

 

مسئول همایش های آموزشی ستاد غدیر با بیان اینکه این مناسبت ها در پرده‌خوانی های غدیر مورد تاکید و از سایت غدیریه قابل استخراج است؛ افزود: با دانستن این مناسبت ها قدم های بیشتری برای غدیر باید برداشت.

 

 

وی بخشش فدک، بیان حدیث ثقلین، معجزه شق القمر، نزول آیه وُدّ، ابلاغ آیات برائت و... را تنها چند مورد از مناسبت های ماه ذیحجه برشمرد و اظهار کرد: در جریان ابلاغ آیات برائت در واقع یک عزل و نصب الهی صورت گرفته که این آیات توسط امام علی علیه السلام ابلاغ شد و شخص دیگری شایستگی ابلاغ چند آیه را هم نداشت.

 

 

 

حجت الاسلام صانعی با بیان اينکه مقام معظم رهبری فرمودند برخی بزرگان این ماه(ذیحجه) را شهرالولایه(ماه ولایت)و افضل ماه‌ها دانسته اند؛ تاکید کرد: عید غدیر را متعلق به همه ادیان الهی دانست.

 

 

وی در پایان گفت: برنامه های عید غدیر امسال از ۱۰ تا ۲۵ ذیحجه یعنی از عید قربان تا عید مباهله برگزار می شود.

کد خبر 1269267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha