مساجد، خانه‌های ایجاد معرفت و برقراری صلح هستند

نخست وزیر مالزی از مساجد این کشور خواست که وظیفه خود برای ایجاد معرفت و آگاهی و همچنین صلح و انسجام در جامعه را به نحو احسن انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « nst»، داتوک سری انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی از مساجد این کشور خواست که وظیفه خود برای ایجاد معرفت و آگاهی و همچنین صلح و انسجام در جامعه را به نحو احسن انجام دهند. 

 

وی در این باره گفت: این معنای واقعی و وظسفه یک ملت مدنی است که همه سیاست‌ها اعم از آموزش و پرورش و اقتصاد را بر مبنای روحیه ادب، اخلاق و اعتماد اتخاذ کند.

 

وی در عین حال توضیح داد که مسلمانان باید به عنوان یک خانواده که بتوانند در صلح و حکمت در کنار هم زندگی کنند، به غیرمسلمانان نزدیک شوند.

 

انور ابراهیم در این باره گفت: روحیه و ارزش‌هایی که پرورش می‌یابند و اخلاقیاتی که مورد تاکید قرار می‌گیرند، مالزی را به کشوری تبدیل می‌کند که همچنان به اسلام پایبند خواهد بود.

 

انور در سخنرانی خود در مراسمی در مسجد پوترا گفت: ما سعی می کنیم به عنوان یک خانواده به همه نزدیک شویم که بتوانیم با صلح و حکمت در کنار هم حیثیت و منزلت ملت را بالا ببریم.

 

این مراسک با همکاری دفتر نخست وزیری و اداره توسعه اسلامی مالزی برگزار شد و حدود 20 هزار نفر در آن حضور داشتند.

 

پروفسور دکتر «علی جمعه»، مفتی اعظم سابق مصر و «حبیب حفیض» بنیانگذار و مدیر دارالمصطفی در یمن که دو تن از علمای برجسته مسلمان هستند نیز در این مراسم حاضر بودند.

 

انور گفت که این رویداد فرصتی برای گوش دادن به سخنرانی دو دانشمند بزرگ است که سرشار از حکمت هستند.

 

وی افزود: دیدگاه‌های این دو دانشمند بر اساس قرآن و حدیث و نیز آموزه‌های دیگر دانشمندان مسلمان است.

کد خبر 1269272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha