عمان به عنوان پل ارتباطی ایران برای حل مسائل موفق بوده است

کنعانی مقدم با اشاره به نقش عمان در آزادی دیپلمات ایرانی گفت: عمان به عنوان پل ارتباطی ایران برای حل مسائل موفق بوده است.

حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد سفر سلطان عمان به ایران و ره آورد این سفر گفت: مدتی است که کشور عمان چه در زمان سلطان قاموس و چه اکنون که  هیثم بن طارق آل سعید سلطان این کشور است، تلاش کرد به عنوان پل ارتباطی میان ایران و غرب در مسایل مختلف عمل کند که بیشتر جنبه پیغام و پیام آوردن را برای ایران ایفا می کرد.

 

 

کارشناس مسایل سیاست خارجی با اشاره به آزادی دیپلمات ایرانی با میانجی گری عمان یادآور شد: با توجه به میانجی گری عمان برای آزادی نفر سوم سفارت ایران (اسدی) از زندان های بلژیک و مبادله این افراد می توان گفت این کشور عملکرد موفقی در این زمینه داشته است.

 

 

وی ادامه داد: گرچه عمان در موارد دیگری نیز پیگیر مسایل مربوط به ایران بوده است و در برجام و  پیغام هایی که از آمریکا مستقیما به ایران می رساند نقش مهمی داشت، باید منتظر شد تا ببینیم در سفر اخیر چه دستاوردهایی به خصوص در موضوع رفع تحریم ها محقق می شود.

 

 

وی گفت: قطعا با توجه به عادی سازی روابط ایران با عربستان می توان گفت عمان به عنوان کشوری که در شورای همکاری خلیج فارس تاثیرگذار است در اتحادیه عرب نیز در تلاش است از این فرصت برای تحکیم روابط خود با ایران استفاده کند.

 

 

کد خبر 1269407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha