زیست بوم اقتصاد فرهنگی در استان ها طراحی و اجرا می شود

گودرزی، بر ضرورت طراحی زیست بوم اقتصاد فرهنگی در استان ها تاکید کرد و گفت: یکی از ساختارهای مورد نیاز برای شکل گیری اقتصاد فرهنگی، اقتصادهای خانواده محور و محله محور است که پس از تشکیل باید از سوی دولت حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان گودرزی، مدیر امور فرهنگ عمومی و سبک زندگی اسلامی ایرانی ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان در دفتر امام جمعه زنجان با تشریح راهکارهای توسعه اقتصادی استان با یادآوری اینکه متاسفانه شرایط اقتصادی ما تحت تاثیر محیط بیورنی و آثار ناشی از تحریم ها و فشار اقتصادی است، گفت: می توان با تمرکز بر ظرفیت اقتصاد فرهنگ و گره زدن ادبیات اقتصادی با نوآوری اجتماعی این تاثیر را به حداقل رساند.

 

وی با بیان اینکه می توان از صنایع فرهنگی و خلاق به همراه مزایای اقتصادی استان، اقتصاد پررونقی را رقم زد، تصریخ کرد: می توان از طریق اقتصاد آموزشی و پژوهشی مفاخر برای استان ها ایجاد ثروت کرد.

 

گودرزی با اشاره به اینکه ساخت فیلم، مستند، کلیپ و برگزاری جشنواره از مفاخر استان یکی از راهکارهای توسعه اقتصاد مبتنی بر فرهنگ است، گفت: اقتصاد مبتنی بر گردشگری و ساخت شهرک کودک و نوجوان از دیگر راهکارهای تولید ثروت در استان ها با تکیه بر اقتصاد فرهنگ است.

 

این مسئول با یادآوری اینکه برای گسترش اقتصاد فرهنگ نیازمند ظهور طبقه خلاق در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد:طبقه خلاق جامعه، بخش گسترده ای از هنرمندان نوآور و صاحب سبک هستند و طبق بررسی ها انجام شده فروش آثار هنری در سنوات اخیر افزایش 120 برابر داشته است.

 

مدیر امور فرهنگ عمومی و سبک زندگی اسلامی ایرانی ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت طراحی زیست بوم اقتصاد فرهنگی در استان ها تاکید کرد و گفت: یکی از ساختارهای مورد نیاز برای شکل گیری اقتصاد فرهنگی، اقتصادهای خانواده محور و محله محور است که پس از تشکیل باید از سوی دولت حمایت شوند.

کد خبر 1269444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha