هیئت های اروپایی خواستار توقف نقض حقوق فلسطینی‌ها در کرانه باختری شدند

هیئت‌های دیپلماتیک اروپایی در بیت المقدس از اشغالگران صهیونیستی خواستند تا تمام مصادره‌ها و تخریب‌ها در کرانه باختری اشغالی را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeastmonitor»، هیئت‌های دیپلماتیک اروپایی در بیت المقدس از اشغالگران صهیونیستی خواستند تا تمام مصادره‌ها و تخریب‌ها در کرانه باختری اشغالی را متوقف کند.

 

هیئت‌های دیپلماتیک اروپایی در بیانیه‌ای خواستار آن شدند تا رژیم صهیونیستی دسترسی بلامانع به سازمان‌های بشردوستانه در کرانه باختری اشغالی از جمله بیت‌المقدس شرقی را فراهم کند.

 

اعضای کنسرسیوم شامل سرکنسولگری های بلژیک، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئد و بریتانیا و دفاتر نمایندگی دانمارک، فنلاند، آلمان و ایرلند و همچنین دفتر نماینده اتحادیه اروپا هستند.

 

هيئت‌های ديپلماتيک از رژیم صهیونیستی درخواست کرده‌اند تا همه اقلام بشردوستانه را كه توسط اهداكنندگان تأمين مي‌شود، به صاحبانشان تحویل دهند.

 

ارزش كل اقلامی كه از سوی كمک كنندگان تامین می‌شود یک هزار و 291 ميليون يورو برآورد شده است.

 

این هیئت‌‍‌ها نگرانی شدید خود را در مورد تهدید تخریب 57 مدرسه در کرانه باختری ابراز کردند.

 

در این بیانیه آمده است که مدارس مورد تهدید از جمله مدرسه «خاسم الکریم» در الخلیل و مدرسه «عین سمیه» در رام الله به دلیل خشونت شهرک نشینان و محدودیت های شدید مجبور به تخلیه شده اند.

 

هیئت‌های دیپلماتیک اروپایی تاکید کردند که گسترش شهرک‌سازی منجر به افزایش خشونت شهرک‌نشینان شده است.

 

این هیئت ها تاکید کردند که شهرک سازی ها بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی است و سیاست شهرک سازی و انکار توسعه فلسطین در کرانه باختری اشغالی باید متوقف شود.

کد خبر 1269474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha