ملاک و محور فعالیت امام (ره) «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا» بود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملاک و محور فعالیت امام (ره) «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا» بود، گفت: امام (ره) معتقد بود باید حول محور خدا جمع شویم. اگر مردم حول محور خدا جمع شوند خدمت نیز انجام می شود.

حسین جلالی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) هیچ وقت هیچ چیز را برای خود، خویشاوند، طایفه، حزب و جناح و گروهش نخواست، تمام دغدغه اش این بود و تاکید داشت که باید به داد اسلام برسید چرا که معتقد بود اسلام در خطر است.

 

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملاک و محور فعالیت امام (ره) «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا» بود. معتقد بود باید حول محور خدا جمع شویم. اگر مردم حول محور خدا جمع شوند خدمت نیز انجام می شود. اگر خدا باشد صفا و صمیمیت و دوستی نیز وجود دارد.

 

 

وی تاکید کرد: ما اگر بخواهیم جناحی و گروهی عمل کنیم، در هر کاری بگوییم من باشم او نباشد کارها انجام نمی شود. امام (ره) هیچ گاه اینگونه برخورد نکردند. ماندگاری تفکر ایشان نیز به همین دلیل است. امام (ره) به این دلیل در تاریخ ماندگار شد که به چیزی فکر می کرد که همیشه ماندگار و جاودانه است و آن خداوند متعال است.

 

 

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مردی الهی و دینی بود و حکومت و انقلاب ما نیز دینی است، گفت: بحث ولایت فقیه بحث دینی است. هر که بخواهد از دین فاصله بگیرد از قطار انقلاب پیاده می شود. ما باید در چهارچوب دین فعالیت کنیم و چیزی را به جز برای رضای خدا نخواهیم.

 

 

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام (ره) در طول حیات خویش مظلوم بود و بعد از حیات خودش نیز مظلوم تر شد، گفت: ما نتوانستیم امام (ره) را در تمام ابعاد به جامعه بشناسانیم. علیرغم اینکه مقام معظم رهبری فرمودند از امام (ره) مراقبت کنید که فکر، خط، راه و شخصیت امام تحریف نشود ولی ما دیدیم هر کسی از ظن خود شد یار من. هر فردی برای اهداف خودش از کلام و تفکر امام (ره) بهره برد و آن را در قالب حزب، جناح و گروه تعریف کردند در حالی که امام در این قالب ها نمی گنجد.

 

 

جلالی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز نشر و اسناد امام خمینی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی و بنیاد تاریخ پژوهی سید حمید روحانی باید برای صیانت از فکر و راه و خط امام اقدام عاجلی انجام دهند.

کد خبر 1269625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha