شرکت بیش از چهل هزار نفر  در چهلمین آزمون ادواری و دومین آزمون جامع فرهنگ وهنر در خرداد ۱۴۰۲

چهلمین آزمون ادواری و دومین آزمون جامع بخش فرهنگ و هنر در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در دو بخش عملی و تئوری از ۱۷ تا ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل این دفتر با اعلام خبر فوق گفت: دومین آزمون جامع فرهنگ و هنر در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ با حضور 36166 نفر شرکت کننده و چهلمین آزمون ادواری مهارتی بخش فرهنگ و هنر با حضور 5639 نفر شرکت کننده، در ۳۳ رشته و ۶۰ استاندارد از هفدهم تا بیست و ششم خرداد ماه به صورت آنلاین - حضوری و در دو بخش تئوری و عملی برگزار می‌شود .

 

وی ادامه داد: آزمون‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر شامل آزمون‌های تئوری و عملی است که به صورت سراسری و همزمان در ۳۲ استان، به منظور فراگیری و ارتقاء سطح آموزش‌های مهارتی و هنری، همچنین ساماندهی و ایجاد بسترهای لازم برای جذب فارغ التحصیلان به بازار کار و اشتغال مولد در حوزه فرهنگ و هنر و پرورش روحیه کارآفرینی در فارغ التحصیلان آموزش‌های مهارتی، به صورت جامع و هماهنگ در سطح کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

اسماعیلی افزود: در این دوره از آزمون در مجموع 41805 نفر در سامانه آزمون هنر ثبت نام کردند که از این تعداد، متقاضیان مرد 29297 نفر و متقاضیان خانم 12517 نفر هستند که تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به آزمون خرداد ماه 1401 حدود 25 درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل دفتر آموزش در پایان تأکید کرد: برای نخستین بار کلیه مراحل این آزمون‌ها از زمان ثبت نام تا برگزاری و صدور مدارک و گواهینامه‌ها به صورت سامانه‌ای و هوشمند است و نتایج آزمون‌ها در سامانه آزمون هنر به نشانی  honarazmoon.ir پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد.

کد خبر 1269675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha