بقاع متبرکه فرصت خوبی برای توسعه گردشگری مذهبی هستند

حجت الاسلام امیری بابیان اینکه ۱۰۰ بقعه متبرکه در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد گفت: وجود این بقاع متبرکه هرساله گردشگران زیادی را از سراسر کشور جذب می کند و فرصت خوبی برای توسعه گردشگری مذهبی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام حسن امیری در همایش بزرگداشت امامزادگان چهارمحال و بختیاری که در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد برگزار شد اظهار داشت: تعداد ۱۰۰ بقعه متبرکه در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که هرساله گردشگران زیادی را از سراسر کشور جذب می کند و فرصت خوبی برای توسعه گردشگری مذهبی هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال ‌و بختیاری ادامه داد: توسعه گردشگری یکی نیازهای اساسی برای رونق کسب و کار و سند آمایش سرزمین هر کشور و استان محسوب می شود لذا بقاع متبرکه از پایگاه های مهم توسعه گردشگری و رونق کسب و کار محسوب می شوند.

 

وی همه افرادی که مجموعه بقاع متبرکه و امامزادگان خدمت می کنند خادم هستند ابراز کرد: ارائه خدمت و بروزکردن امکانات بقاع متبرکه موجب پیشرفت و آبادانی شهرها و روستاهای استان چهارمحال و بختیاری می شود.

 

حجت الاسلام امیری تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه چهارمحال ‌و بختیاری در طول سال برنامه های متنوعی را در بقاع متبرکه برگزار می کند که مورد استقبال گسترده مردم نیز قرار می گیرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال ‌و بختیاری ادامه داد: یکی از طرح های بقاع متبرکه استان چهارمحال و بختیاری که درآمد آن متعلق به امامزاده حسن (ع) فلارد است پروژه شیلات این امام زاده است که در حال احداث دومین واحد پرورش ماهی در این منطقه هستیم.

 

حجت الاسلام امیری خاطرنشان کرد: احداث پروژه های شیلات در منطقه فلارد موجب رفع محرومیت زدایی و ایجاد شغل برای ساکنین روستا می شود.

 

وی به طرح های دیگر اوقاف و امور خیریه چهارمحال ‌و بختیاری در امامزادگان اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین این پروژه ها آزادسازی ۵۷ هکتار زمین مزرعه بادام شیخ رجب امامزاده اکبر (ع) دستگرد است.

 

کد خبر 1269686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha