مشکلات آموزش و پرورش مربوط به چند سال اخیر نیست/ صحرایی از تجربه مناسبی برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش برخوردار است

نماینده مردم تهران با بیان اینکه مربوط به چند سال اخیر نیست، گفت: صحرایی از تجربه مناسبی برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش برخوردار است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، سید محسن دهنوی در جلسه امروز سه شنبه در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای صحرایی شناخت مناسبی از فضای آموزش و پرورش دارد. وی سالها پیش کار معلمی را شروع کرده است و تجربه حضور در مناطق محروم تا رسیدن به بالاترین سطح در آموزش و پرورش را دارد.

 

نماینده مردم تهران با بیان اینکه صحرایی تجربه مناسبی در تمامی سطوح آموزش و پرورش دارد، اظهار کرد: آقای صحرایی یک نیروی جوان است و همین خودش یک امتیاز تلقی می شود.  جلساتی که ما در مجلس با وی داشتیم متوجه شدم که شناخت مناسبی از فضا دارند و نقشه راه مناسبی برای حل مسایل آموزش و پرورش دارند.

 

وی با بیان اینکه مشکلات آموزش و پرورش مربوط به چند سال اخیر نیست، تصریح کرد: عدم ثبات مدیریتی و عدم توجه کافی دولت ها به این وزارتخانه، عدم توجه به مسایل معیشتی فرهنگیان از مهمترین مسایل این وزرارتخانه است. جامعه دانش آموزی ما در حوزه پرورش حال خوبی ندارد و این مسئولیت بزرگی که آقای صحرایی به عهده دارد و باید به خوبی آن را مدیریت کند.

 

دهنوی گفت: در جایی گفته شد که ایشان جانبازی را برکنار کردند در جلسه ای که روز گذشته با وی داشتم پرسیدم که وی گفت فرزند شهید هستم و پدرم بیش از هشت سال در مناطق عملیاتی بوده، جانباز شیمیایی 35 درصد بوده و سال گذشته به رحمت خدا رفته است قطعا فردی که از چنین خانواده ای برخواسته است با چنین فرهنگی آشنا است و اگر در جایی فردی برکنار شود نباید نگاه وی را زاویه دار تلقی کرد.

 

همچنین، الهام آزاد در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: در سال های اخیر مهمترین مطالبه رهبری از آموزش و پرورش اجرای سند و تحول بنیادین بوده است، مدرسه مهمترین سنگر انقلاب است و نیازمند تحول است. قطعا برای این تحول نیازمند مدیری شجاع و کاردان هستیم که در عین احیای مدارس کشور و مقابله با پروژه تعطیل سازی مدارس به صورت جدی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی کند. آقای صحرایی دارای برنامه منسجمی برای اجرای سند تحول بنیادین است.

 

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تحول وقتی رخ می دهد که ما نتیجه تحول ستادی را در مدارس مشاهده کنیم. در برنامه آقای صحرایی تصریح شده است که الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین پیاده می شود برای آن الگوی آموزشی ترویجی ویژه مدیران مدارس و معلمان تدارک دیده شده است که مایه امیدواری است که پس از 12 سال در سطح مدارس کشور باشیم.

 

 

کد خبر 1270759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha