ثبت بیش از ۷۱ هزار واقعه ولادت با نام مبارک «رضا» در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: از ابتدای تاسیس ثبت احوال خراسان شمالی تاکنون، ۷۱ هزار و۵۴۲ واقعه ولادت با نام مبارک رضا و ترکیبات آن در این استان ثبت شده است.

علی زاهدی نیا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد 506 هزار و 187 نفر از جمعیت استان را مردان و 498 هزار و 173 نفررا زنان تشکیل می دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال، در این استان به طور تقریبی، 14.1 درصد جمعیت مردان با نام مبارک رضا و ترکیبات آن می باشد.

 

زاهدی نیا عنوان کرد: نام مبارک رضا و ترکیبات آن در سال گذشته دارای فراوانی 324 مورد بود و طی دو ماهه سال جاری دوهزار و 238 واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که 54نفر با نام مبارک رضا و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

 

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی بیان کرد: سه نام منتخب مردان نیز در سال گذشته به ترتیب محمد، علی و امیرعلی است که این امر نشان دهنده علاقه و ارادات مردم استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

 

هشتمين پيشواي شيعيان امام علي بن موسي الرضا (عليه السلام) 11 ذي القعده سال 148 هجري در مدينه ديده به جهان گشوده و در 55 سالگي، آخر ماه صفر سال 203 هجري به شهادت رسيدند و در شهر مشهد (خراسان رضوي) دفن شدند.

کد خبر 1270793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha