مردم «بام و صفی آباد» پرچم حرم امام مهربانی ها را بر دیده کشیدند

کاروان زيرسايه خورشيد، عصر دوشنبه هشتم خرداد ماه، وارد شهرستان بام و صفي آباد شد و دلخوشي ناتمام توسل به امام رئوف عليه السلام و روياي درمانگر زائر شدن را به دلباختگان اين خطه هديه داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ پرچمداران حرم قدسی امام رضا علیه السلام، عصر دوشنبه هشتم خردادماه و در حالیکه تنها یک روز به فرا رسیدن میلاد حضرت ثامن الحجج علیه السلام باقی است، به شهرستان تازه تاسیس  بام و صفی آباد سفر کردند و همراه برنامه های تدارک دیده ویژه دهه کرامت در این شهرستان شدند.

این سفر معنوی از مقابل چهارراه بخشداری صفی آباد آغاز شد و مردم همراه خدام و در قدم های امام رضایی به سمت مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) هم مسیر شدند و در استقبال مردمی اهالی این مسجد و برنامه های پیش بینی شده از جمله مولودی خوانی، پرچم گردانی و اهداء تبرکی حرم مطهر رضوی،  برنامه ها ادامه یافت.

غبارروبی مزار شهدای صفی آباد با عطر و گلاب حرم مطهر رضوی، برنامه بعدی بود و پس از آن حجت الاسلام علیزاده امام جمعه این شهر دردفتر خود پذیرای سفیران رضوی شد.

 دیدار با خانواده های  چهار شهید والامقام شهرستان صفی آباد، شهید  "محمدرضا  سهرابی"، شهید "حمید صفری"،  شهید نیازی و شهید شجاع بهار، یگر برنامه ارزشمندی بود که معنویت امام رضا یی را پذیرا شد.

تجلیل از خانواده دهه هفتادی و تکریم خانواده جانباز، دیدار با هنرمند نقالی که در دهه کرامت  در روستاهای صفی آباد داستان حرکت امام رضا علیه السلام از مرو به مدینه را نقل کرده و نیز حضور در مراسم روستای دهنه شیرین پایان برنامه های کاروان زیر سایه خورشید در این شهرستان  می توان نام برد.

 

 

خانواده شهدا در شهرستان گرمه میزبان پرچمداران امام شهید شدند

خدام آستان قدس رضوی در سفر به شهرستان گرمه  به دیدار خانواده شهدا رفتند و با اهداء تبرکی های حرم مقدس امام مهربانی ها مقام شامخ شهدا را ارج نهادند. این کاروان ابتدا عطر تمسک آن امام شهید را به  خانه برادر شهید "ثارالله گلداری" در روستای چشمه خان، برد و با ارادت وام گرفته  و آموزه امام رضایی و نیز اهداء یادبود مزین به عطر رضوی، خانواده این شهید والامقام را تکریم کردند.

مادر شهید والامقام «ابراهیم رجب زاده»  میزبان مهربان  و دیگر زائر  امام رضایی این سفر معنوی بود که با اشک شوق و قلبی صبور، بوسه بر پرچم متبرک رضوی زد و السلام علیک یا علی بن موسی الرضا را زیر لب زمزمه کرد.

روستای دشت میعادگاه  بعدی بود، که دیدار با خانواده شهید والامقام "حسین رمضانی" را رقم زد و خانواده شهید سال ها صبوری و ارادت را تقدیم آن صدیق الشهید کردند.

خانواده  شهید "مجید اخلاقی"  زائران  دلباخته بعدی بودند  که با دل در گرو مهربانی حضرت امام رضا علیه السلام دادند و سر بر پرچم متبرک آستا مقدسش ساییدند و اشک شوق ریختند.

امروز سه شنبه و در آستانه سالروز میلاد خورشید فروزان  طوس، خدام رضوی به شهرستان بجنورد سفر کردند و هم اکنون برنامه ها آغاز شده و تا شب میلاد ادامه خواهد داشت.

این برنامه ها به همت کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) بجنورد و یکی از برنامه های اصلی ستاد بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی برنامه ریزی و اجرا شده است.

کد خبر 1270821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha