بومی بودن ۷۵ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان/ باشگاه موفقیت جوانان راه اندازی شد

غفاری گفت: ۷۵ درصد دانشجویان مشغول به تحصیل دانشکده های فنی و حرفه ای استان گلستان بومی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، منصور غفاری امروز(سه شنبه 9 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای با هدف مهارت آموزی به دانشجویان در کنار تحصیل علم راه اندازی شده تا دانشجویان علاوه بر علم، مهارتی را یاد بگیرند.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان افزود: در حال حاضر، چهار هزار و 100 نفر در دانشگاه های فنی و حرفه ای استان به صورت رایگان مشغول تحصیل هستند.

 

وی با اشاره به وجود دو دانشکده دختران و سه دانشکده فنی حرفه ای پسران در استان، گفت: دانشکده شهید چمران و آموزشکده مائده در گرگان، دانشکده امام علی (ع) در کردکوی، دانشکده امام خمینی(ره) علی آباد کتول و دانشکده فنی و حرفه ای دختران گنبد از دانشکده های این دانشگاه هستند.

 

غفاری ادامه داد: نحوه ورود به این دانشگاه از طریق آزمون سراسری انجام می شود ولی در برخی رشته ها نیز بدون کنکور دانشجو پذیرفته می شود.

 

وی افزود: 75 درصد دانشجویان مشغول به تحصیل دانشکده های فنی و حرفه ای استان بومی و مابقی از سایر استان ها هستند.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان با اشاره به تهیه سند تحول بومی سازی استان، گفت: این سند در حوزه های فرهنگی دانشجویی و اداری مالی تهیه شده تا بر اساس این سند برنامه ها در دانشگاه اجرا شود.

 

وی از راه اندازی باشگاه موفقیت جوانان استان گلستان خبر داد و اظهارداشت: این باشگاه با هدف مشاوره در زمینه های مختلف علمی، آموزشی و فرهنگی تشکیل شده است تا افراد از این طریق بتوانند مسیر رشد خودشان را انتخاب کرده و کارآفرینی کنند.

 

غفاری در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در خصوص افزایش رشته های جدید در این دانشگاه، گفت: ایجاد یک رشته جدید نیازمند پذیرش شورای گسترش است و باید برای درخواست هر رشته ای به این شورا طرح توجیهی وجود داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1270914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha