توزیع بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی توسط هیئت امنا بقاع متبرکه کشور

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:در دوران کرونا بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی توسط هیئت امنا بقاع متبرکه توزیع شد که ۷۰ درصد آن از محل جمع آوری کمک های مردمی و ۳۰ درصد آن از محل نذورات بقاع متبرکه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «محمد نوروزپور» امروز در همایش بزرگداشت مقام امامزادگان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جمع دیگری از مسئولان، مردم و هیئت امنا بقاع متبرکه در امامزاده فرج الله(ع) یاسوج برگزار شد ضمن تبریک میلاد باسعادت امام رضا علیه السلام و دهه کرامت، اظهار کرد: برکت حضور علی بن موسی الرضا علیه السلام در ایران بسیار زیاد بوده که ما از آنها برخوردار هستیم.


مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیشتر امامزادگان که در کشورمان حضور پیدا کردند مبلغان دین بودند و مردم از آنها دعوت می کردند، چون دین اسلام تازه رواج پیدا کرده بود.


وی در ادامه، افزود: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نماینده مقام معظم رهبری در این سازمان هستند و مدیران کل در استانها به عنوان نماینده رئیس سازمان در هر استان فعالیت دارند.


حجت الاسلام نوروزپور خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار نفر از مردم مدیریت بقاع متبرکه را در کشور بر عهده دارند و به عنوان هیئت امنا و خدام فعالیت می کنند.


مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: بقاع متبرکه مردمی بوده و دولتی نیستند، ولی دستگاه های دولتی همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند وظیفه دارند که به بقاع متبرکه و مساجد کمک و تسهیل گری کنند، ولی اداره آنها با مردم باشد.ما نیز وظیفه داریم بسترسازی لازم برای ورود مردم و نخبگان را فراهم کنیم.


وی با اشاره به اینکه هشت هزار و ۸۶۷ بقعه متبرکه در کشور داریم، گفت: هر جایی که نخبگان و علما ورود پیدا کردند رشد و نمو خیلی خوبی داشته که این هم از لحاظ ظاهری و هم از نظر معنوی نمایان می شود.


حجت الاسلام نوروزپور تبلیغ دین، معارف قرآنی، رسیدگی به فقرا و محرومین و نیازمندان در کنار بقاع متبرکه را یک ضرورت دانست و افزود: از زمانی که کرونا آغاز شد در کشور بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی توسط هیئت امنا بقاع متبرکه توزیع شد که ۷۰ درصد آن از محل جمع آوری کمک های مردمی و ۳۰ درصد آن از محل نذورات بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط تامین شده است.


مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ گردشگری مذهبی موقعیت بسیار خوبی دارد، گفت: وجود این همه امامزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد که مردم استان با آغوش باز و علاقه از آنها استقبال کرده‌اند.
 

کد خبر 1270917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha