سیره عملی و رفتاری شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی کتاب می شود

سردار ملکی به نقش انکار ناپذیر روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی اشاره کرد و گفت: شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده فقید خبرگان رهبری نیز در ایجاد وحدت بین شیعه و سنی نقش آفرین بودند که سیره این شهید والامقام کتاب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سردار عبدالله ملکی- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران امروز (۱۰خرداد) درآئین اختتامیه دومین جشنواره ملی و بین المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی ضمن گرامیداشت دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا(ع) با اشاره به نقش روحانیت در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی، اظهار کرد:‌ مازندران در جشنواره های ملی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که این نشان از عنایت ویژه شهدا دارد.

 

وی با بیان اینکه روحانیت از گذشته تا به امروز به ویژه در تاریخ معاصر، نقش ویژه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کرده اند، افزود:‌نقش علما و روحانیت در ترویج دین اسلام و پیروزی انقلاب اسلامی انکار ناپذیر است.

 

سردار ملکی بااشاره به اینکه حجت الاسلام سلیمانی فرد اولین روحانی شهید دفاع مقدس کشور از مازندران بوده اند، یاد آورشد: حجت الاسلام شهید ملامیری اولین شهید مدافع حرم هستند که اصلیت مازندرانی دارند.

 

وی با بیان اینکه روحانیون در دوران دفاع مقدس موجب امید آفرینی و ایجاد روحیه نشاط بین رزمندگان می شدند و رزمندگان با تاسی از آموزه های ناب دین اسلام که طلاب در جبهه ها بیان می کردند با قوت در مقابل دشمن بعثی قد علم می کردند، گفت: مردم شریف مازندران در دوران دفاع مقدس ۴۰۰روحانی و طلبه شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

 

سردار ملکی با بیان اینکه کتاب علما و روحانیون از جمله آیت الله علی معلمی، آیت الله نورالله طبرسی،‌ پدر شهید حجت الاسلام جمشیدی،‌ آیت الله محمدی لائینی و ... به زیور طبع آراسته شد، خاطرنشان شد: جمع آوری خاطرات، سیره عملی و رفتاری و ... روحانیت به ویژه روحانیون شهید با هدف تولید کتاب در دست اقدام است.

 

وی با اشاره به پیشگامی روحانیت در جبهه مقابله با کرونا و اینکه این روحانیون و طلاب در بحث تغسیل و تدفین اموات کرونایی خوش درخشیدند، گفت:‌ترویج و تبیین سیره عملی و رفتاری روحانیت و علما با هدف روشنگری در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه بین نسل نو ضرورت دارد.

 

سردار ملکی به نقش آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده فقید خبرگان رهبری در ایجاد وحدت بین شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: این روحانی مجاهد در بانک ملی بابلسر طی حمله مسلحانه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

وی برلزوم معرفی اندیشه ها و سیره عملی و رفتاری شهید آیت الله سلیمانی تاکید کرد و خواستار تالیف کتاب شهید آیت الله سلیمانی شد.

 

به گزارش شبستان، آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی و بین المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی با حضور خانواده شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی- عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و ۵۰۰ نفر از مهمانان داخلی و خارجی از پیشکسوتان روحانی دفاع مقدس چهارشنبه دهم خرداد در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران برگزار شد.

کد خبر 1271007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha