ساماندهی اعزام و ثبت نام زائران اربعین بر عهده مساجد و مذهبی قرار می گیرد

دستگردی گفت: ساماندهی اعزام و ثبت نام زائران اربعین بر عهده مساجد و مذهبی قرار می گیرد و مساجد و هیئات مذهبی بهترین مکان برای جلب اعتماد مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسین دستگردی صبح امروز(۱۰ خرداد) در نشست ترویجی و فرهنگی «غدیر در سیره رضوی» در بیرجند اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا بحث ساماندهی زائران اربعین را بر عهده هیئات مذهبی قرار دهیم.

 

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی در ادامه گفت: اربعین مردمی است و به دنبال این هستیم تا مردمی بماند و با کمک مساجد و هیئات مذهبی این موضوع اجرایی می شود و بهترین جایگاه برای اعتماد مردم است.

 

وی بیان کرد: در اربعین امسال بر روی موضوع اعزام زائران به صورت گروهی تاکید داریم و به هیئات مذهبی و مساجد در این زمینه اعتماد و هزینه کرد تا زائران زیرنظر این مجموعه ها به اربعین اعزام شوند.

 

دستگردی با بیان اینکه در گذشته برخی افراد هیچ تعهدی نسبت به زائران اربعین نداشتند، ادامه داد: اما اگر اعزام و ثبت نام زائران در مساجد و هیئات مذهبی انجام شود شاهد این موضوعات و بحث کلاهبرداری از مردم نخواهیم بود.

 

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی در ادامه عنوان کرد: به وسیله هیئات مذهبی، سرگروه های دلسوز، علاقمند و متعهد معرفی شوند تا بحث اعزام و ثبت نام زائران اربعین را بر عهده بگیرند و مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

 

وی در ادامه گفت: هیئات مذهبی و مساجد خراسان جنوبی که علاقمند به مشارکت در این طرح هستند اعلام آمادگی کنند و در جهت حل مشکلات زائران اربعین قدم بردارند و این موضوع به اقبال جوانان جهت حضور در اربعین کمک کند.

 

دستگردی در پایان تاکید داشت: مردم خراسان جنوبی عاشق اهل بیت(ع) هستند و امیدواریم این طرح در استان نهادینه شود و نیازمند کمک هیئات مذهبی و مساجد جهت هر چه بهتر برگزار شدن پیاده روی اربعین هستیم و پیگیری می کنیم تا مردم با قیمت مناسب اعزام شوند و اسکان آنان در حسینیه ها باشد.

 

 

کد خبر 1271039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha