حماسه آفرینی های رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد را برای مردم و کشور تدوین و برجسته کنیم

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه کنگره شهدای استان سال آینده برگزار می‌شود ضرورت دارد حماسه آفرینی های رزمندگان استان را برای مردم و کشور برجسته و تدوین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار «حمید خرم دل» ظهر امروز (۱۰ خرداد ماه) در آئین رونمایی از پنج عنوان کتاب تاریخ شفاهی و سه عنوان کتاب مرجع اسنادی دفاع مقدس که در سالن حکیم جرجانی یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت دارد آنچه که در طول دفاع مقدس اتفاق افتاده را ثبت و ضبط کنیم و این کار بسیار به جا، شایسته و ارزشمندی است که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه کسانی که دفاع مقدس را درک کرده اند و حماسه آفریدند باید این اتفاق بزرگ را رقم بزنند، گفت: متاسفانه با توجه به اینکه تاریخمان را غربی ها نوشتند، تاریخ دفاع مقدس نیز ممکن است مورد دستبرد آنها قرار بگیرد و آنها تاریخ دفاع مقدس را بخواهند بنویسند و آنچه که می خواهند را به خورد جامعه خواهند داد.

 

وی با اشاره به گزارش رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ جلد کتاب چاپ شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

سردار خرم دل با اشاره به خلاصه ای از کتاب هایی که تاکنون به چاپ رسیده، افزود: خلوص رزمندگان، توکل آنها به خدا و ولایت مداری و همه آنچه که در طول دفاع مقدس اتفاق افتاده همین ها هستند.

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جنگ ما یک جنگ کلاسیک معمولی که دو ارتش منظم در برابر همدیگر قرار گیرند نبود، توپ و تانک، پشتیبانی های اطلاعاتی، نیروی انسانی، اطلاعات و ... عراق قابل مقایسه با کشورمان نبود.

 

وی یادآور شد: اگر گوش به فرمان ولایت نبودیم و توکل به خداوند نبود، اصلاً این جنگ معنا نداشت و روز نخست وعده صدام که گفته بود مصاحبه خود را در تهران خواهد داد، محقق می شد.

 

سردار خرم دل افزود: اگر ما از تاریخ درس نگیریم هیچ ارزشی ندارد و تاریخ همچنان در حال تکرار است، ولی بازیگران آن عوض می شوند و هدف ها ممکن است تغییر کند، ولی اتفاقات سلسله هستند.

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه ما باید آنچه که در دفاع مقدس صورت گرفته را به امروز که در آن هستیم ربط دهیم، اظهار کرد: در جنگ امروز دشمن پیچیده‌تر، سخت‌تر و مصمم تر در حال دشمنی با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح کشورمان بعد از دفاع مقدس همین سه کلید واژه را گرفتند و تا امروز این انقلاب را حفظ کردند و به شکل اعجاب انگیزی انقلاب توسعه پیدا کرد.

 

سردار خرم دل بیان کرد: امروز اگر ناو «دنا» دنیا را دور می زند، این یک کار معمولی نیست که یک خلیج را طی کند، بلکه اقیانوس ها را بیخ گوش آمریکا و اروپا با شکوه و عظمت طی می کند.

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به رونمایی از موشک قدرتمند و فاخر خرمشهر اشاره کرد و گفت: روز گذشته نیز هواپیمای مسافربری و باری رونمایی شد و انشالله در روزهای آینده اتفاقات دیگری خواهد افتاد.

 

وی افزود: این شگفتی ها و موفقیت‌ها مرهون توکل به خدا، اخلاص دانشمندان کشورمان و گوش به فرمان ولایت بودن است.

 

سردار خرم دل خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند تا ما را ناامید کند و امروز در همان وضعیت دوران دفاع مقدس قرار دادیم و خرمشهرها در پیش ما است و این نوید پیروزی های بزرگ و کارهای سختی را می دهد.

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: امروز دشمن تلاش می‌کند تا روح و روان ما را تسخیر کند و متاسفانه در برخی جاها با شعار «ما نمی توانیم» به بمباران تبلیغاتی علیه کشورمان روی آورده، اما پیشینه ما این را نمی گوید.

 

وی تصریح کرد: هر کجا که تمرکز و به خدا توکل کردیم، قدرت خود را متمرکز کرده و با همدیگر بودیم، قطعاً پیروز شدیم.

 

سردار خرم دل افزود: شهید میثمی می فرماید «قدرت ما به امکانات ما نیست، بلکه به میزان اتصال ما به خداوند متعال است و هر اندازه که این اتصال محکم تر باشد، قدرت ما بیشتر خواهد بود».

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروز نیز در این دنیای بد و غبار آلود که دشمن از همه طرف در حال محاصره ما است باید گوش به فرمان رهبرمان باشیم، زیرا ما زره ای نامیدی در لسان مقام معظم رهبری نمی بینیم و هر وعده ای که در مورد آینده داده به اذن الهی تاکنون محقق شده است.

 

وی یادآور شد: پیروزی هایی که به برکت خون شهدا، رزمندگان، جانبازان آزادگان ایثارگران و خانواده های شهدا به دست آمده شگفت انگیز است، اما بمباران دشمن اجازه نمی دهد ما شیرینی را بچشیم.

 

سردار خرم دل گفت: همه کشورهای دنیا تلاش کردند تا سوریه، یمن و لبنان را شکست دهند ولی نتوانستند، چون جریان مقاومت ریشه در جمهوری اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری داشت و اگر ما بخواهیم این انقلاب را به سر منزل مقصود برسانیم، حتماً باید این مسیر را طی کنیم

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه شهدا امروز زنده و بر اعمال و رفتار ما ناظر هستند، افزود: مطمئن باشید بخشی از هدایت ها، راه گشایی ها و اتفاقات بزرگ به برکت خون شهیدان است، زیرا خون شهید هدر رفتنی نیست و جوشش و رویش دارد.

 

وی بیان کرد: امروز وظیفه داریم که این مسیر را با قدرت، شوکت و عظمت طی کنیم و این گنجینه را به آیندگان برسانیم و اجازه ندهیم کسانی در این تاریخ دست ببرند.

 

سردار خرم دل گفت: با توجه به اینکه کنگره شهدای استان سال آینده برگزار می‌شود ضرورت دارد حماسه آفرینی های رزمندگان استان را برای مردم و کشور برجسته و تدوین کنیم.

کد خبر 1271078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha