فرهنگ صلح و دوستی بین مردم تقویت شود

حجت الاسلام حسینی گفت: یکی از دستورات دین اسلام جلوگیری از خشم و عصبانیت است و با عمل به این مهم باید فرهنگ صلح و دوستی بین مردم تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، امروز(۱۰خرداد)، در گردهمایی معتمدین، ریش سفیدان و سران ایلات و عشایر شهرستان بروجرد که به منظور پیشگیری از درگیری و نزاع ها و برچیدن رسم غلط تيراندازی در مراسمات عروسی برگزار شد، گفت: برادری و دوستی یکی از ویژگی های بارز مردمان لرستان است و فرهنگ صلح و دوستی باید در بین مردم بیشتر نمود داشته باشد.

 

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه خداوند سخاوت مردان لر را دوست دارد، افزود: مردم باید همواره از جنگ و خونریزی جلوگیری کنند، برادری یکی از خصوصیات مردم لر است که نباید به جنگ و خونریزی دامن بزنند.

 

وی اظهار داشت: یکی از دستورات دین اسلام جلوگیری از خشم و عصبانیت است پس باید در برابر دیگران خشم خود را تحمل کنیم.

 

حجت الاسلام حسینی گفت: اگر در طایفه و فامیل کسی کار خلافی کرد نباید از او حمایت کرد زیرا این باعث کینه و دشمنی خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در مراسم ختم و عزا نباید شام و نهار داد، دستور دین است که در اگر کسی از دنیا رفت همسایگان برای صاحبان عزا شام و نهار تهیه کنند.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت : اگر تا سه روز میلیاردها برای مراسم ختم خرج شود ثوابی ندارد، تلاش کنیم فرهنگ غلط شام و نهار دادن در مراسم عزا و ختم را حذف کنیم.

کد خبر 1271124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha