فلسفه نماز جمعه اتحاد و انسجام میان مسلمانان است

ماموستا ابن‌الخیاط گفت: فلسفه نماز جمعه اتحاد و انسجام میان مسلمانان است و باید مردم در یک مسجد دور هم جمع شوند و نماز جمعه را برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا ابن الخیاط امام جمعه شهرستان سقز در دیدار نماینده ولی فقیه با روحانیون شهرستان سقز با اشاره به اینکه فلسفه نماز جمعه اتحاد و انسجام میان مسلمانان است، گفت: در روز جمعه مردم برای نماز جمعه ادای اجتماع کرده چراکه نماز جمعه بزرگترین نماز و روز جمعه بزرگترین روز است لذا باید مردم در یک مسجد دور هم جمع شوند و نماز جمعه را برگزار کنند.

 

امام جمعه شهرستان سقز اضافه کرد: این مهم باید در شهرستان سقز نیز رعایت شود و مساجد سر خود دست به برگزار نماز جمعه نکنند چون طبق مذهب امام شافعی باید مسجد جامع شهرستان نماز جمعه را برگزار کند.

 

وی به معیشت ماموستا اشاره و اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفته می‌شد که ماموستاها نیاز به کمک مالی مردم ندارند و دولت ماهانه به آنها حقوق پرداخت کرده اما ماموستا حق الزحمه یعنی جلسه 150 هزار تومان دریافت می‌کنند و این دغدغه بسیاری از ماموستاها و طلاب در استان است که معیشت آنها در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

 

فعال بودن 240 مسجد در شهرستان سقز


حسینی، مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز، نیز گفت: 370 مسجد در شهرستان سقز وجود دارد که از این تعداد 240 مسجد فعال است.

 

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی در شهرستان سقز اقدامات موثری را انجام داده و فضای آموزشی و فرهنگی مناسبی را ایجاد کرده است.

 

وی به پرورش طلاب اشاره کرد و افزود: متاسفانه فضای حاکم در جامعه موجب شده که جوانان رغبتی به آموزش طلبه‌گری نداشته باشند.

کد خبر 1271235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha