ائمه جمعه و جماعات در زمینه جوانی جمعیت فرهنگسازی کنند

عین‌اللهی بابیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی نقش بسزایی در بحث جوانی جمعیت دارد گفت: ائمه جمعه و جماعات در زمینه جوانی جمعیت فرهنگسازی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، بهرام عین‌اللهی در دیدار با امام جمعه شهرکرد بابیان اینکه در ابتدای انقلاب رشد جمعیت در کشور ۴ درصد بود اظهار داشت: امروز این آمار به یک و نیم درصد رسیده است و این بدین معنا است که جمعیت کشور در سال های آینده رو به پیری می رود.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نرخ جمعیت استان چهارمحال و بختیاری را یک و هفت درصد عنوان کرد و گفت: ارائه برنامه های فرهنگی و ازدواج آسان جوانان و در پی آن فرزندآوری به رشد جمعیت کمک می‌کند.

 

وی افزود: جمعیت و رسیدن جمعیت به کهنسالی موجب صدمات جدی به کشور می شود، لذا اجرای کارهای فرهنگی یکی از ضروریات برای رشد جمعیت است.

 

عین‌اللهی بابیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی نقش بسزایی در بحث جوانی جمعیت دارد گفت: ائمه جمعه و جماعات در زمینه جوانی جمعیت فرهنگسازی کنند.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارائه یکسری از کارهای تشویقی مانند زایمان رایگان، بیمه رایگان نوزادان تا پنج سالگی، توزیع داروها در مراکز بهداشت برای مادران باردار و نوزادان تاثیر بسزایی در متقاعد کردن مردم در فرزندآوری است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: فعال کردن مراکز خدمات درمان ناباروری در تمامی استان های کشور از دیگر خدمات دولت به مردم است که می تواند به رشد جمعیت کمک می کند.

 

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی در راستای جوانی و افزایش جمعیت با ارائه بسته های تشویقی مختلف باید در دستور کار تمامی دستگاه های اجرایی کشور قرار گیرد.

 

عین‌اللهی خدمات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری را خوب ارزیابی کرد و گفت: تجهیزات پزشکی که در مراکز درمانی این استان وجود دارد بسیار خوب و مورد رضایت مردم است.

 

کد خبر 1271255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha