مردم ارزیابان قوی هستند/ امام خمینی(ره) گفتمان و مکتب انقلاب اسلامی را معمار گونه بنا نهاد

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه امام خمینی(ره) گفتمان و مکتب انقلاب اسلامی را درست مهندسی کرد و معمار گونه بنا نهاد گفت: مردم ارزیابان قوی هستند و یکی ازدستاوردهای انقلاب اسلامی دستاورد عظیم حرکت مردمی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از  گیلان، حجت الاسلام محمدمحمدیان_ امام جمعه سنگر در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۱۲ خرداد) با گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) افزود: امام امت حرکت عظیم انقلاب اسلامی و این، گفتمان و مکتب را درست مهندسی کرده و معمار گونه بنا نهاد.

وی با بیان اینکه برخی ها مهندس هستند و برخی ها مهندس معمار، این مهندس نقشه می کشد اما مهندس معمار هم نقشه را می کشد و هم بنا می کند گفت: برخی عالمان مهندس معمار هستند.

محمدیان تصریح کرد: حضرت امام(ره) هم عالم، فیلسوف و حکیم بود و هم در کنار آن فرامین اسلام و معارف دین در جامعه شکل و شمایل می داد.
 
وی همچنین یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهدای گرانقدر ۱۵ خرداد سال ۴۲ را گرامیداشت و بیان کرد: آنان السابقون السابقون بودند.

محمدیان گفت: اینها کسانی بودند که در بدو انقلاب پیش قدم شدند و به «هل من ناصرنی» امام پاسخ دادند و این حرکت عظیم را شناختند و جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند.

وی در ادامه یکی از دستاوردهای انقلاب ما را دستاورد عظیم حرکت مردمی دانست و افزود: هنر امام هم این بود که تاکید داشتند که ولی نعمتان و صاحبان اصلی این نظام و تصمیم گیرنده اصلی امورات مردم هستند.
 
محمدیان اظهار کرد: از این رو مردم را در چهارچوب های که در تمام دنیا هم هست،مردم را در تصمیم گیری ها و امورات مهم نظام دخیل می کردند.

وی یکی از آنها را «انتخابات» دانست و ادامه داد: انتخابات برای انتخاب افراد برای تصمیم سازی و تصمیم گیری مسائل مهم در کشور بر عهده مردم است.

محمدیان خاطر نشان کرد: با توجه به انتخابات پیش رو، باید بتوانیم در کنار شعور  اتفاقات خوبی برای جامعه رقم بزنیم.

وی همچنین افزود: در پیاده سازی این مسأله مهم  گاهی مواردی است که برخی برای منافع شخصی و گروهی و جناحی.. منافع مردم را گاها نادیده می گیرند و یا منحرف می کنند و آنچه که انتظار می رود به سبب انتخاب ها تصمیم گیرندگان همسو با منافع مردم باشند برخلاف آن رفتار می کنند.

محمدیان گفت: اصل موضوع این است که یکی از هنرهای حضرت امام دخیل کردن مردم در تصمیم سازی ها بود و تا آخر عمر شریفشان بر این موضوع پایبند بود.

وی به سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی. مبنی بر اینکه«من به بنی صدر رای ندادم و قبول نداشتم اما به رای مردم احترام گذاشتم» اشاره کرد و  افزود: امام فرمودند «من بازرگان را قبول نداشتم ولی به مشورتی که دوستان انجام دادند احترام گذاشتم»

وی در ادامه در تذکر به مسئولین و متصدیان امر خواستار تعیین وضعیت شهردار سنگر شد و گفت: چرا باید در طول ۸ ماه شهرداری با سرپرست اداره شود، گرچه سرپرست کنونی از نیروهای خوب و زحمتکشی هستند اما این وضعیت شهرداری که بدون شهردار در حال اداره شدن است در شأن مردم شریف سنگر نیست.

محمدیان ادامه داد: انتظار مردم از اعضای شورا که در چارچوب دموکراسی وارد شورا شده اند و مسئولیت صیانت از آرای مردم را دارند این است که انتخاب شهردار از وظایف شماست و در تاخیر انتخاب شهردار کم مقصر نیستید.

وی در ادامه خواستار پاسداری از ساحت وظایف محوله ای که به شورا داده شده است شد و بیان کرد: قواعد دمکراسی این است و شما به هر نحوی منتخب مردم هستید پس می بایست به وظایف خود عمل کنید.

محمدیان با اشاره به اینکه بدون شک این همه تاخیر مسببینی دارد، افزود: همچنین از متولیان امر چه فرمانداری، استانداری، وزارت کشور انتظار می رود که به مسئولیت خود عمل کنند و این شایسته نیست که این همه در انتظار باشیم.

وی اظهار کرد: مسائل شخصی نباید بر مسائل شهری مقدم شود.

محمدیان با تاکید بر اینکه برخی ها با برنامه ریزی ها،‌ قول ها و یا کارشکنی ها بدانند که مردم  ارزیابان قوی هستند، گفت: نباید برخی مسایل به تریبون نماز جمعه برسد.

کد خبر 1271305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha