سالروز قیام ۱۵ خرداد در رادیو ایران

رادیو ایران در سالروز قیام ۱۵ خرداد، ویژه برنامه های مختلفی را تقدیم می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه رادیویی ایران، هر ساله مراسم و برنامه های متعددی برای بزرگداشت این روز مهم و تاریخی برگزار می شود، رادیو ایران نیز با پخش ویژه برنامه های مختلف تلاش می كند یاد و خاطره این حماسه مهم را گرامی بدارد. «خاطرات ماندگار» روایت مردم از قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ است، كه یكشنبه ۱4 خرداد، ساعت 4:45۰ پخش می شود. «كرامت» یك برنامه نمایشی از واقعه آن روز است، و یكشنبه ۱4 خرداد ساعت 17:00 پخش می شود.

 


«راه شب» دوشنبه بامداد (15 خرداد) ساعت 00:30 به تهیه کنندگی محمد حسین خسروجردی و اجرای سعید بیابانکی نیز به این رویداد مهم می پردازد. «سلام صبح بخیر» دوشنبه 15 خرداد، به تهیه کنندگی حسین معصومی و با اجرای آرش احمدی نیز از حماسه بزرگ و تاریخی 15 خرداد، می گوید. «سلام صبح بخیر» ساعت 6:15 روانه آنتن می شود.

 

«خیزش خونین» عنوان ویژه برنامه دیگری است که با نگاهی به سیل خروشان كشاورزان غیور و كفن پوش ورامین، دهقانان كن و نیز مردم جماران كه به سوی تهران سرازیر شدند، در 15 خرداد، ساعت ۰۸:۴۰ پخش می شود. «نیمه خرداد» با حضور کارشناسان و صاحب نظران به مناسبت سالروز قیام  ۱۵ خرداد به نقش امام خمینی (ره) در این قیام و حوادث، دستاوردهای این رویداد تاریخی می پردازد.این برنامه به تهیه کنندگی فاطمه ربانی و اجرای محمدرضا قربانی ساعت 10:00 به روی آنتن می رود.

 

«و اینک خرداد» ویژه برنامه دیگری است که به ابعاد دیگری از این قیام تاریخی می پردازد و ساعت 14:30 تقدیم می شود. «طلیعه یک نهضت » نیز با پرداختن به لایه های عمیق تری از شکل گیری قیام 15 خرداد ساعت 15:30 به روی آنتن می رود. «نامیرا» با یادآوری دلاوری و رشادت شهدای كفن پوش ورامین، شهری كه در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نامش برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد، ساعت 17:40 پخش می شود. «امام دل ها» نیز به تهیه کنندگی  زینب برومند و اجرای حمید رضا رضایی  ساعت 18:00 از رادیو ایران موج اف ام ردیف 90 مگاهرتز و موج ای ام ردیف 558 کیلو هرتز پخش می شود.

کد خبر 1271384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha