شخصیت و تفکر و اقدامات امام (ره) روح حاکم بر انقلاب است

حجت الاسلام حسینی مختاری با بیان اینکهامام (ره) یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی و استحکام نظام اسلامی است، گفت: شخصیت و تفکر و اقدامات امام (ره) روح حاکم بر انقلاب است.

حجت الاسلام روح الله حسینی مختاری، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ابعاد شخصیتی امام (ره) گفت: امام (ره) شخصیت بی نظیری هستند که دارای ابعاد وجودی مختلفی است و بعد از ائمه مقدس معصومین (ع) شخصیت جامع الاطرافی مانند امام(ره) را نداریم و یا کمتر دیده ایم و یا هنوز به جامعه شناسانده نشدند. این شخصیت یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی و استحکام نظام اسلامی است.

 

 

امام ره در قله توحید استاده اند/ امام ره پشتوانه اعتقادی را به جامعه منتقل کردند

 امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ اظهار کرد: شخصیت امام (ره) مرجع تقلید، عالم، عارف، فیلسوف، مردم دار، جامعه شناس، حکیم، سیاستمدار و مجسمه توحید است و در قله توحید ایستاده است و بعد از ائمه معصومین (ع) این شخصیت در معرض اتفاق بزرگی مانند انقلاب اسلامی قرار دارد که کل دنیا را تکان داده است و با برخورداری از روحیه توحیدی غیر از خدا برای کسی قدرتی قایل نبودند و کسی را جز خدا کدخدای دنیا نمی دانستند و این پشتوانه اعتقادی به جامعه منتقل شد و انقلاب درونی در دل مردم اتفاق افتاد و باورها تغییر کرد و این باورها به کف خیابان آمدند و انقلابی بزرگ در کشور رخ داد که مقدمه تشکیل تمدن نوین الهی و رسیدن به جامعه ظهور است.

 

 

امام جمعه ساوجبلاغ ادامه داد: ما جلوه ای از شخصیت امیرالمومنین (ع) را در شخصیت امام (ره) می بینیم و همین موجب شد تا تفکر و روحیه امام(ره)  به جامعه منتقل شود و با ایجاد انقلابی درونی مقدمه انقلاب بیرونی و آغاز نهضت جهانی رخ دهد.

 

 

وی تصریح کرد: بعد از امام (ره) جلوه جامع و کامل در شخصیت مقام معظم رهبری و هدایت انقلاب توسط ایشان دیده می شود و حتما تمام کسانی که مسئولیت سیاسی و اجتماعی دارند باید با همین نگاه حرکت کنند و از نگاه رهبر انقلاب و امام (ره) در عمل به مسئولیت خود در تکالیف بهره ببرند.

 

 

امام ره و مقام معظم رهبری به مردم و سپردن کارها به انها اعتماد دارند

وی با بیان اینکه امام (ره) به سپردن کارها به مردم باور داشتند، یادآور شد: امام (ره) و مقام معظم رهبری به مردم و جامعه باور داشتند و همواره بر سپردن کارها و اعتماد به مردم تاکید دارند زیرا مردم جامعه انقلاب را برپا کردند و پای کار انقلاب و تمام سختی های آن ایستادند و در ادامه بار بر دوش همین مردم است.

 

 

در بیانیه گام دوم بار اصلی جامعه سازی بر دوش مردم است

وی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب روح حاکم بر این بیانیه مردمی سازی حاکمیت و سپردن بار سنگین جامعه اسلامی و تمدن سازی بر عموم مردم و جامعه است یعنی بعد از تجربه چهل ساله مقام معظم رهبری با اعتماد عمیق به جامعه که یکی از ابعاد شخصیتی امام (ره) است، بار اصلی جامعه سازی و تمدن سازی را بر دوش مردم گذاشتند.

 

 

وی با اشاره به چالش های جدید جامعه، جنگ ترکیبی، هجمه های همه جانبه دشمن و علمداری رهبر انقلاب گفت: امروز خلف صالح امام (ره) رهبر انقلاب همین مسیر را با همان نگاه و با توجه به اقتضائات جامعه امروز ادامه می دهند و این بار سنگین را بر دوش کشیدند و امروز ایران در تمام زمینه ها یا به قله رسیده است و یا در مسیر رسیدن به بالاترین درجات است و در علم و تکنولوژی پا به پای دنیا در حال حرکت است.

 

 

نقطه امید ما و تمام مسلمانان جهان زعامت رهبر انقلاب است.

 

وی اظهار کرد:  امروز ایران در عزت، سربلندی، علم و تکنولوژی جایگاه بین المللی در منطقه دارد و علیرغم تمام چالش های داخلی و خارجی جایگاه های خاصی را در تمام عرصه ها کسب کردیم. امروز نقطه امید ما و تمام مسلمانان جهان زعامت رهبر انقلاب است.

 

 

معرفی شخصیت امام (ره) صرفا منحصر به خرداد ماه و ایام رحلت نیست

وی در مورد تبیین و معرفی شخصیت امام (ره) اظهار کرد: معرفی شخصیت امام (ره) صرفا منحصر به خرداد ماه و ایام رحلت نیست. انقلابی که رهبر انقلاب می فرمایند" بدون نام امام خمینی (ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست " یعنی روح حاکم بر این انقلاب شخصیت و تفکر و اقدامات امام (ره) است و ما خواهان آن هستیم که توفیقات ما در توسعه و ترویج اسلام در تمام کشورهای دنیا به خصوص کشورهای مسلمان ایجاد شود؛ بر همین اساس ترویج روحیه و افکار امام (ره) می تواند در این راه موثر باشد.

 

 

امام (ره) برای تمام آزادی خواهان در دنیا قابل فهم است

امام جمعه ساوجبلاغ تصریح کرد:  امام (ره) برای تمام آزادی خواهان در دنیا قابل فهم است و مصداق تربیت تمام عیار اسلامی است. مردم دنیا امام (ره) را دیده اند و از دوره امام خیلی فاصله نداریم و ابعاد مختلف شخصیتی امام برای آنها قابل درک و فهم است. ما و تمام کسانی که به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی هستیم، وظیفه داریم امام (ره) و رهبر انقلاب را به دنیا معرفی کنیم.

کد خبر 1271443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha